Askungen

I går var vi hos familjen Åström för att leka med barnen och äta middag. Och tänka sig! Jag fick vara Askungen! Kan det vara för att Askungen är den som städar och styvmor ger order. Det var väldigt stökigt i Mathildas rum när jag kom. Hihi... hon är smart den lilla tjejjen.
Tyvärr hann jag inte prata så mycket med Sandra och Micke, Mathilda vill att vi leker i hennes rum och då ska dörren vara stängd och ingen anna får vara med. Fast det dröjer kanske inte så många år innan hon börjar tycka att det är töntigt att leka med Mormor, så jag får väl ta tillvara tiden med henne. Melker lekte med Morfar, så klart! Dom har delat upp sig mellan oss, som tur är.
God mat fick vi också.
Mathilda fick sin lilla simkunnighets present som vi köpte på Cypern. Hon hade lyckats simma alldeles själv på simskolan. Vi som tränade så mycket på Cypern, men tydligen med lite fel teknik. Så kan det vara.
Nu blir det mycket roligare för henne när dom/vi åker ut nästa gång. Och hon är ju trots allt inte mer än 5 1/2. Tror inte att jag kunde simma vid den åldern heller.
På förmiddagen var vi i Uppsala och köpte ett sideboard på
www.mobelhuset.se 
Vi hade bestämt oss för ett med hela trädörrar, men det var inte lika snyggt i verkligheten som i katalogen.
Det blev det med glasdörrar i stället.
Sideboard
Väggdelen köpte vi inte. Vi hade sådan tur att just det här skåpet fanns hemma och var nedsatt i pris med 1000 kr. Pga av att någon kund beställt det men sedan inte löst ut det.

Vi var även på IKEA och köpte lite småprylar. Och ve och fasa. Julpyntet var redan på plats! 15 grader varmt ute och mitten av oktober. Känns som om det blir tidigare och tidigare för vart år.
Vi fick också ett reklamblad i brevlådan ang. julmarknad i Österbybruk. 12-15 okt. VILL INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback