Måndag 20 februari 2006

Jag somnade mot all förmodan före 22,30 i går kväll. Jag hade ju sovit ända till 9,00 på morgonen. När klockan var två var jag vaken och gick upp och stängde av diskmaskinen som var färdig, vände på ett par jeans som hängde på elementet innan jag gick isäng igen och somnade om. När klockan var 4 var jag vaken igen! Nu var det mycket svårare att somna om igen. Jag vände och vred på mig för att komma till ro men det tog nästan en timme. Kl. 5,30 ringde klockan! Då var jag riktigt trött! Så typiskt. Jag gick upp och fixade frukost och gjorde mig färdig. Kl. 07,10 var jag på jobbet!
Efter en trist och långtråkig dag åkte jag för att träffa Mamma och Eva utanför anhörigkonsulentens kontor.
Mamma och Eva hade lånat nyckeln till nya lägenheten för att kolla lite mått mm. Dom hade dessutom hälsat på nya grannen som dessutom är en bekant till dem från deras tid på SAS.
Dom hade mätt väggar och fönster mm. Dessutom hade dom varit och bestämt tapeter och golv.

Mamma verkade glad över flytten. Skönt.

Anhörigkonsulenten hade sitt kontor i närheten av Mammas och Pappas nya lägenhet.

Det kändes bra att få prata av sig lite hos henne. Hon är till för oss anhöriga och ska stå på vår sida även mot kommunen, trots att hon är anställd av dom! Undrar hur det fungerar i verkligheten.

Vi fick börja med att berätta vad som hänt och hur vi upplevt att Pappa och vi blivit behandlade i sjukvården. Hon blev förfärad med inte förvånad. Hon sa att så här ser det tyvärr ut. Efter en dryg timma åkte vi hem till Mamma och åt middag. Härligt goda kalvrullader med potatisklyftor. Sedan började vi titta i möbelkataloger och planera lite vad Mamma och Pappa skulle köpa och vad dom inte kan ta med sig till nya lägenheten. Sedan tittade vi på "Frånk Koja till Slott" tror jag att det heter. Sen var det dags för mig att åka hemåt.

Plockade lite innan jag gick och lade mig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback