Söndag 20 november 2005

Sol och runt 0 grader. Efter frukost åkte vi upp till Maxi för att handla lite åt oss själva och lite till mitt jobb.
Sedan åkte vi hem och åt lite lätt lunch. 14,30 åkte vi och hämtade upp Mathilda som ville åka med oss och Gammelmormor till Sandra och Nicklas. Vi ska fira Nicklas lite i förskott. Oj vad den lilla damen kan prata. Hon är så rolig. Vi berättade för henne att vi hade varit ute med Ronja kvällen innan. Då undrade hon varför Ronja var ensam hemma. Vi berättade att Sandra och Nicklas hade varit på Restaurang och där får man inte ha hundar med sig. Varför då undrade hon då. Nä, man får inte ha några djur mrd sig dit sa jag. Inte hundar, inte katter eller hästar. Nä och inte Tuppar heller sa hon då. Sedan funderade hon en liten stund så sa hon. Jag har kommit på en idé! Om hundarna klär ut sig till människor och man hittar någon farbror som kan lära dom att prata så kan dom följa med. Bra idé sa jag. Och då kanske den farbrorn kan lära Gammelmorfar att prata igen. OK, då gör vi det säger hon då. Sedan gick munnen i ett på henne ända ut till N & S. Hon är så kul när hon pratar för trots att hon bara är 4,5 år så kan hon så otroligt många och svåra ord och hon låter så himla förståndig. Man kan få för sig att hon är mycket äldre än vad hon är coh man får tänka sig för ibland så att man inte ställer för höga krav på henne.
Ronja blev som vanligt tokglad när vi kom. Mathilda blir lite smårädd när Ronja kommer farande med sin hårda svans som viftar hej vilt. Hon är ju inte speciellt liten och nätt. Vi var först på plats. Efter ett tag kom Sandras Mormor & Morfar och sedan Sandra, Micke och Melker. Sist kom Sandras Pappa, "plast"Mamma och lillebror. Vi blev bjudna på jättegoda smörgåstårtor. Mamma och jag tog lite rött vin till.
sedan blev det kaffe med smarriga hembakta buller. Det var gott och jättetrevligt. Skulle önska att vi kunde träffas oftare.
Efter några timmar bröt vi upp och åkte hemåt igen. Mathilda snackade på som vanligt. Nu läste hon karta så att vi hittade hem till Gammelmormor först och sedan hem till henne.
Sedan åkte vi hem och jag lagade till mat till några matlådor för kommande vecka. Kom i säng ganska tidigt eftersom Stefan ska upp tidigt måndag morgon. 
Nicklas födelsedag
Mamma, jag och Nicklas njuter av den goda smörgåstårtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback