Myscross, barnvakt och kalas

I lördags hade Nicklas ordnat en aktivitet på crossbanan vid Arlanda. Han fyller år 21 november och ville fira det med vänner och bekanta. Han hade valt perfekt dag verkligen. Solen sken från en klarblå himmel hela dagen. Vi tog det lugnt på förmiddagen och åkte sedan ut till crossbanan vid lunchtid. Så fort Max fick se mig kom han och skulle upp i min famn och sedan var det bara, KOM....och jag fick gå med dit han ville gå. Nicklas hade redan kört ett heat med sina kompisar och körde ytterligare ett när vi kommit. Han vann båda. Så klart! Det var ju hans födelsedagsrace! Det gick också bra att få testa att köra för den som ville. Vi ville inte... Sandra Ö körde ett par varv och Max fick åka med Nicklas lite sakta runt banan. På kvällen var Sandra och Nicklas ute och åt middag med några vänner och vi var barnvakt till Max. Han är lätt att vara barnvakt till. Efter att vi lekt en stund var det dags att natta honom. Jag läste lite ur en Cars-bok och hann läsa halva innan han somnade. Förutom att han hostade så att han kräktes lite så sov han resten av kvällen och natten. Sandra och Nicklas kom hem strax före midnatt och vi satt kvar en stund och pratade innan vi åkte hem.


Max på prispallen.


Nicklas

Sandra ska köra sin cross.


Max och pappa Nicklas


Vi kom i säng runt halv två. Söndag morgon sov vi länge. Efter frukost/brunch började jag städa och Stefan jobbade i trädgården. Halv tre åkte vi och plockade upp Mamma för vidare färd ut till Bromsta igen för att fira Nicklas tillsammans med familjerna. Sandras pappa med fru, Sandras bror med tjej, Sandras syster, fam. Åström, mamma, Stefan och jag. Vi bjöds på kaffe och fruktsallad med grädde och glass. Efter kalaset skjutsade vi hem mamma och åkte sedan hem och åt. Vi hjälptes åt att städa färdigt inomhus. Vi tittade på "Så mycket bättre" som vi spelat in. Vi spelade en del Wordfeud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback