Matkasse och varmt

i har tagit en provomgång från Linas Matkasse den här veckan. Inte helt perfekt att få den just nu då Stefan varit borta flera dagar kanske.
Jag har i alla fall tillagat tre av middagarna och det har varit ok.
Dagens rätt var en pumpasoppa som det varit mycket diskussion om på Linas FB-sida.
Äcklig eller jättegod.
Jag var lite fundersam om jag skulle göra den eller ej. Men! Den blev riktigt god. Både Stefan och jag gillade den.
Jag kunde frysa in tre omgångar av soppan. Man kan ju variera den med lite bacon eller liknande.
De övriga rätterna jag gjort har varit lite smaklösa när dom tillagats efter receptet.
Fisk med mandel och dilltäcke och chickennuggets med sötsur sås.
Vi får väl se hur resten blir.
Pumpasoppa med lite god olivolja och svarta bönor.
Idag för ett år sedan var det snö. Så här såg det ut utanför fönstret på jobbet då.
Just nu är det +8 och mulet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback