Sommarkväll med Lotta Bromé

I onsdags var jag, Stefan, Anne-Mari och Eskil på inspelningen av Sommarkväll med Lotta Bromé. Hennes gäster var Pernilla Andersson, Carolina Gynning och Richard Wolff.
Inspelningen var på Bockholmen, Bergshamra.
Vi hade bokat bord på restaurangen kl. 18 men var där redan 17,30.
i gick er till inspelnngsplastsen där vi blev avprickade på en lista. Vi markerade våra platser med tröjor och jackor innan vi gick till restaurangen där vi skulle äta. I ett tält låg Lotta insvept i filtar. Bredvid stod en rullstol och på marken låg ett par kryckor. Hon såg så eländig ut att vi trodde hon var sjuk.
Vi gick upp till restaurangen och beställde mat.
Jag och Stefan åt
Rödingfilé lilla Toscana
ångbakad 39 grader, tomat, basilika, mozzarella, krämig scharlottenlök,
sardeller, gröna oliver, citron.

Anne-Marie och Eskil valde:
Fläsksida på bondkvinnans vis
långsamt bakad svensk gårdsgris, haricot verts, spetskål, syrliga kantareller,
stekjos och mandelpotatispuré med sommartryffel

Till dessert valde vi alla fyra

En burk med gammaldags kärlek
pannacotta på vanilj och kardemumma, hallonkompott,
färska jordgubbar, chokladkrisp

När vi satt och åt kom Lotta linkande med kryckor förbi oss. Hon hade vänster ben i gips. Nu var hon sminkad och stylad och såg mycket piggare ut.

Kvart i åtta och efter två toabesök gick vi och intog våra platser. Man får ju inte lämna platsen när inspelningen väl börjar så jag var lite nojjig innan och ville vara säker på att jag inte skulle bli nödig. Inspelningen tog ca 1½ tim.
Några omtagningar fick göras då någon kom av sig eller då en luftballong passerade ganska lågt precis över oss när Pernilla sjöng.
I programmet förekommer två inslag som är filmade på annan plats och medan dom sändes bättrades sminket på bl.a.
När allt var klart gick vi fram till köket där kocken Lisa lagat mat. Vi fick smaka på lite rester av desserten. Jordgubbar och mashmallows.
Jag tog några kort på Lotta och hennes gäster innan vi tog oss tillbaka till bilen och åkte hem.
Det blev en trevlig kväll så där mitt i veckan.










Maten var godare än den ser ut. Jag tycker nog inte att det var direkt världsklass på uppläggningen.


Anne-Maries och Eskils mat ser godare ut.


Lotta berättar att hon halkat på en hal klippa och brutit fotleden.




Den här bilden hade jag framför mig med jämna mellanrum. En kameramans bakdel.


Pernilla gör entré med gitarren i ena handen och en gös i den andra.


Carolina Gynning och Richard Wolff har lämnat sina gåvor. Jordgubbar och Chevré


Den här kameran svängde fram och tillbaka alldeles över mitt huvud.


Lotta visar en bild av Richard som Maria Callas.





Paus och direkt kommer sminköserna och pudrar och rättar till Lottas hår.


Ballongen på våg in över oss.


Pernilla kom av sig när ballongens gasolvärmare väste.


Färdiginspelat


Lisa Lemke bränner mashmallows till desserten.




På väg över bron mot fastlandet och bilen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback