Underbar dag...

Otroligt härligt väder.
Vi har pysslat lite här hemma.
Fikat nere vid dammen.
Ätit våfflor till lunch i solen
Varit iväg en snabbis för att köpa hallonbuskar.
När vi inte hittade några på Plantaget åkte vi till Steninge slott där vi hittade dom hallonbuskar vi ville ha. Mormorshallon. Nu saknas bara Farmorshallon också. Men jag tror inte det finns.
Jag köpte fina penser också.
Jag har klippt rosorna och rensat lavenderplantorna.
Jag har plockat bort pyntet ur "påskriset" på framsidan. Svårare att plocka bort än att sätta dit.
Jag plockade även bort det lilla påskpynt jag ställt fram. Två tuppar, en höna med kycklingar i korg och en påskkärring.
Stefan har lyft vår bod som har satt sig lite under vintern.
Han har rensat lite i dammen, målat i uterummet och planterat dom inköpta hallonen. Dessutom satte han lite,lite potatis.
Jag har hunnit med att sitta lite i solen och läsa också.
Allt hade varit alldeles perfekt, härligt och underbart om inte dom förbenade hjärtarytmierna varit med.
I kväll har vi kollat på Körslaget och jag har strukit lite tvätt. Nu tittar jag på filmen Mamma Mia och Stefan badar.
I morgon är det arbetsdag igen. Kort vecka. Skönt


Sommarkänsla för mig. Det går en vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin.......


Lunch


Fina penséer

Påskriset är nu en vanlig Schersminbuske igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback