Påskmiddag och loppis....

Det har varit en riktigt härlig påskhelg. Inte så mycket vila och slappande hitills kanske men trevlig.
I går på påskaftons förmiddag åkte jag iväg och kompletterade med det som vi inte fick tag på på långfredagen.
Samtidigt hämtade jag upp mamma.
När vi kom hem till oss började jag och mamma förbereda påskmaten. Vid tretiden kom först Mathilda, Melker, Sandra och Micke och en stund senare Max, Sandra och Nicklas.
Vädret var ljuvligt och vi kunde sitta ute och äta.
Barnen fick leta påskägg och det blev lek och bus.
Vid åttatiden var vi alla trötta och vi hade lite att förbereda inför söndagens loppis.
Sandra Å var snäll och skjutsade hem mamma innan alla andra också gick/åkte hem.
Efter att vi röjt undan all disk och plockat undan ute var jag så trött och stöp i sängen vid elva.
Men inte kunde jag sova. Jag vred och vände mig slumrade till för att drömma att jag blev väckt. Först av grannens bil som lät för bedrövligt. Nästa gång jag lyckades slumra till drömde jag att ett gäng på mopeder körde upp på vår framsida och kom och ringde på dörren. Så typiskt att jag dom korta stunder jag verkligen somnade så drömer jag att jag blir väckt. Knäppt.

Här målas det ägg.







Jag fick överta Melkers ägg när han inte var nöjd med sin målning.
Jag fixade till det lite så att det blev en gubbe.


Sandra som har barnasinnet kvar lekte häst med Mathilda.


På kvällen när alla gått hem och jag hittade en kvarglömd såpbubbelburk blåste Stefan bubblor och jag försökte fotografera. Det gick sådär.

klockan sex i morse satte vår klockradio igång och jag var helt slut. Men det var bara att kliva upp. Halv nio skulle vi träffa dom andra utanför Nicklas jobb för att gemensamt ta oss till Siggesta Gård lång ute på Värmdö.
Vi var först på plats och därefter kom Sandra och Mathilda och sedan Sandra, Nicklas och Max.
När vi kom fram lastade vi ur bilarna och plockade upp prylarna på borden. Mycket prylar var det. Det mesta åkte ju tyvärr med hem igen. Men en del blev vi i alla fall av med. Mest sålde nog Sandra och Mathilda som hade mycket leksaker och barnkläder.
Jag och Nicklas lekte mest med Max medan dom andra tog hand om säljandet.
Jag trodde nog att det skulle bli bökigare med honom då han är så liten och loppis kanske inte är det roligaste. Men Siggesta Gård är jättefint med lekytor, höns, kaniner och hästar.
Klockan tre var det slut och det var bara att plocka ner det som inte sålts i lådorna igen. Packa bilarna och ta oss hemåt igen.
Fy sjutton vad trött jag var då. Vi stannade till vid Stora Wäsby och köpte tidning Shell och mjukglass på McD. Riktigt läskig glass. Huvva. Det var inte mycket grädde i den och otroligt sötsliskig var den.
Hemma satte vi oss i solen på baksidan och slappade en stund innan vi plockade fram lite rester från gårdagens middag.
Nu har vi tittat på Mästarnas Mästare och snart stupar jag nog i säng.
I morgon blir det bara slappa och läsa.

Mathilda, sandra och Stefan redo för en dag på loppis


Sandras fullastade bil


Och vår bil.


Här har loppisen precis startat och de första kunderna kommit in.


Här har Sandra gjort sin första affär. Ett gäng stolsdynor har fått nya ägare.


Max har hittat en cool bil


Kommentarer
Postat av: Sandra

TACK för en mycket trevlig påskafton och TACK för trevligt sällskap idag!



Hoppas du får sova gott i natt - och att du får en lugn och skön dag i morgon!



Kom ner på en kaffe och bulle om ni vill :)



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback