Långfredag...

I morse vaknade vi vid åttatiden.
Efter frukosten åkte vi ner till Sandra och lämnade tapetsarprylarna. Sedan åkte vi vidare till Odensala och familjen Öhlin-Ekwall.
Dom var precis på väg ut när vi kom så jag ställde bara in min väska och Max tog min hand och sa kom.
Vi lekte i hans nya sandlåda medan mamma, pappa och farfar började röja ur vävkammaren.
Där fanns det Mycket prylar.....
Sandra städade ur vävkammaren och plockade sedan tillbaka det som ska vara där. Resten ska slängas eller säljas.
Vid halv ett tog jag Max i vagnen och gick en promenad tills han somnade.
När jag kom tillbaka packade Stefan och jag in oss i bilen och åkte hemåt igen.
Efter en snabb lunch åkte vi till Maxi och handlade inför morgondagen.
Det känns lite märkligt att åka och storhandla på långfredag.
När jag var liten skulle det ha varit en omöjlighet. Allt var stängt då.
Affärer, biografer, restauranger...ja, allt var stängt.
Vi var inte ensamma om att storhandla som tur var.
När vi kom hem igen gick vi ner en snabbis till familjen Åström för att se hur det gått med tapetseringen.
Jag blev mäkta stolt när jag såg hur duktig Sandra varit. Det var så fint i Melkers rum. Jag visste ju att hon skulle klara det. Vi hjälptes åt med Mathildas rum för ett par månader sedan och nu fixade hon det helt själv. Det är verkligen min dotter det :)
Stefan fixade ett hål där Melkers fönsterbräda ska sitta innan vi gick hem. Jag började med maten och Stefan gick ner igen för att spackla över lagningen i väggen.
I kväll har vi tittat på Så ska det låta och Skavlan. Jag är supertrött. Mina arytmier gör mig trött och lite orolig.
I morgon ska vi ha middag med mamma, barnen och deras familjer. Det ser jag fram emot.
Mycket prylar var det i vävkammaren
Farfar och Max i hans nya fina sandlåda
En liten fikapaus.
Max och jag leker med vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback