Barnvakt och överraskningsmiddag......

I går morse gick vi upp lite tidigare för att hinna med lite hemma innan vi åkte ut till familjen i Odensala.
Kl. 10 skulle vi ta hand om Max medan pappa Nicklas tog med mamma Sandra in till stan för att fika och köpa försenad födelsedagspresent. Stackars Sandra fick ju inget firande på födelsedagen då hela familjen åkte på kräksjuka.
Max pussade och vinkade hejdå till mamma och pappa när dom åkte iväg och sedan lekte vi vidare. Inga problem där.
Efter någon timma åkte vi till Maxi för att handla mat till middagen som vi skulle överraska Sandra med.
På Maxi sammanstrålade vi med Sandra Å, Mathilda och Melker som skulle hjälpa oss med middagen.
Sandra och jag handlade medan Stefan tog med sig barnen till leksaksavdelningen. Det gick ganska snabbt att plocka ihop allt och vi gick mot kassorna. Då ville inte Max vara kvar i butiken längre. Det blev en del jagande av den lille mannen och då får vi avstämning...phu!
Stefan började plocka upp på bandet och kassörskan drog vårt kort. Ingen avstämning? Hmm... konstigt.
Fast nu i efterhand skulle det varit bra för jag upptäckte att jag istället för att skanna en leksak minus skannade jag den en gång till. 2 fyrhjulingar som i stället skulle vara 1 fotboll.
Väl tillbaka i Odensala lade jag Max att sova middag. Det tog inte lång stund innan ögonen ramlade ihop på honom.
Efter någon timma kom Sandra, Mathilda och Melker dit. Sandra och jag började förbereda middagen. Stefan och barnen dukade och gjorde fint med girlanger och ballonger. Sedan anslöt även Micke. Nu var det bara att vänta.
När Sandra och Nicklas kom sprang alla förutom Stefan och jag och gömde sig. Även Max gömde sig. Han och faster Sandra kröp under ett täcke i vardagsrummet. När Sandra och Nicklas kom in kom Max ut i hallen och hade då målat sig under näsan med en tuschpenna. Han såg ut som en inte alltför trevlig idiot som härjade i Tyskland på 40-talet! Tur att den gick att tvätta bort.
Nicklas fick med sig Sandra in i vardagsrummet och då kom dom andra fram och tjoade och grattade henne.
Vår meny var en repris från förra helgen då dom skulle ha varit med men alltså var sjuka. Det är ju så gott så det kan man äta varje helg som Sandra Å sa.
Grillad fläskfilé, potatisklyftor, tzatziki, sallad och bröd.
Till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljglass och kaffe.
Sedan blev det frågesport och spelet "Med vilda Gester" bl.a. Jättekul. Tyvärr hände en lite olycka då Max ramlade på sin tripp trapp stol och slog upp en stor bula i pannan. Aj, aj, aj.
Vid niotiden var alla trötta och vi begav oss hemåt. Lämnade en belamrad diskbänk till stackars Sandra och Nicklas.
När vi kom hem såg vi slutet på Körkampen innan jag rasade i säng. Toktrött! Ha glömt hur stökigt det är att gå och handla med en nyfiken liten 2½-åring.
Men min dag har varit absolut underbar. Jag är ingen festprisse eller partypingla. Jag älskar att tillbringa tiden med mina nära och kära. Jag är nöjd så.
Dukat för överraskningsmiddag
Sandra Å busar med Max kryptunnel.
Melker på Max trehjuling körde bud med maten mellan kök och vardagsrum
Max med orange tuschprick på näsan körde runt på sin motorcykel.
Mathilda när vi spelade "Med Vilda Gester"

Födelsedagsbarnet Sandra och Nicklas i sina nya fina OnePiece (Mysoverall som det hette på 70-talet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback