Vilken härlig helg....

Tyvärr är den slut nu. Men, jag fick ju en lång helg eftersom jag var ledig även i fredags.
Fredagen ägnades åt att handla och städa.
I lördags drog vi iväg redan på morgonen till Uppsala för att försöka hitta nya dynor till våra utemöbler. Vi var ute efter lite tjockare dynor och så måste dom vara minst 56 cm breda. Inte lätt att hitta vill jag lova. Efter att vi åkt som skottspolar mellan Bauhaus, Europamöbler, Trädgårdsmöbelmagasinet (tror jag dom hette) så hittade vi till slut några på Plantaget som vi kunde tänka oss. 3000:- Det blev vår gemensamma födelsedagspresent från oss själva.
Vi handlade det sista på Coop innan vi tog oss hemåt igen.
Efter en snabb lunch fortsatte jag med tårtorna. Sedan gjorde jag kycklingsallad medan Stefan ställde iordning borden och dukade.
Strax före halv tre var jag i stort sett färdig och skulle göra mig själv i ordning. Då ringde mamma och sa att färdtjänstbilen skulle hämta dom halv tre och det tar max 5-6 min från dom till oss. Det vara bara att snabba på och precis när jag var klar kom bilen.
Vid tre kom sedan resten av gästerna.
Vi bjöd på god
kycklingsallad, ost och bröd. i receptet står det: Ät en portion, ät en portion till. Urskuldra dig med att det ändå inte är något att spara och ät upp resten.
Det blev inget kvar! Så kul att det föll alla i smaken.
Till kaffet blev det lite småkakor och mina hembakade tårtor. Även dom uppskattades och det blev bara en liten bit kvar. 


Det blev en trevlig födelsedag med familj och vänner.

I dag har jag gjort så lite som möjligt. Det har varit svårt. Att bara sitta i en baden-baden och läsa är man inte van vid.
Några abrott blev det. Då jag tömde diskmaskinen, tvättade lite och rensade en rabatt. Men mest har jag latat mig.
På eftermiddagen gick vi en 1 timmes promenad innan middagen. Jag gjorde en Toscansk Tomatpaj. Pajdegen gjorde jag innan vi gick och sedan gjorde jag resten när vi kom tillbaka.

När vi skulle äta ringde Mathilda och berättade att dom köpt en likadan pool som vi har fast ännu större.
Mellker ville prata med mig och frågade om han fick komma upp. Efter att jag stämt av med Sandra att det var ok sa jag ja.
Han kom som ett skott precis när vi skulle äta. Lite senare kom även Sandra och Mathilda.
Dom hade plockat liljekonvaljer till mig för att det är mors dag.


Nu står dom och sprider en ljuvlig doft i köket.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller med - det var en trevlig helg, salladen var god, tårtan var god och liljekonvaljerna luktar gott!



Puss på dej!

Postat av: Stefan

Jag instämmer till 100%

2010-05-31 @ 21:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback