Det är något...

...jag inte fattar!

Jag kan titta mig i spegeln och tycka att jag ser ganska ok ut. Rynkig som tusan, ja. Men ändå rätt ok.
Så riktar jag en kamera mot ansiktet och tar ett kort.
Laddar upp det i datorn och får en chock! Inget är sig likt. Jag är mycket rynkigare ögonen ser ut som små grisögon. Håret ser konstigt ut. Munnen ser också annorlunda ut.
Hur kan de bilder jag ser av mig själv skilja sig så mycket åt. Varför ser jag inte samma sak på fotot som i spegeln?
Jag blir gråtfärdig.

Jag fattar det inte. Hur ser jag ut i verkligheten? Som på fotot eller det jag ser i spegeln. OBS. Det är ingen magisk spegel jag har.

Hon som gjorde ansiktsbehandlingen sa i alla fall att jag hade ganska spänstig hud. Och att det fanns ett serum som gjorde russin till vindruvor! Undrar om det funkar på människor också? Var hittar jag det i så fall?

Kommentarer
Postat av: Sabina

GIVETVIS så har spegeln rätt, kamror går aldrig att lita på, se på mig jag såg ju ut som en ladugårdsvägg på ett av Maggans kort, det kan väl ändå inte stämma;) el kanske lite då.

Men du e jätte fin, super fin å har elastisk hud, det var mer än vad somliga andra hade, nämner inga namn men jag tror hon började på S å slutade på abina, men som sagt...

Dessutom så även om utsidan räknas så är det insidan som är viktigast.

DU E FIN å SNÄLL Å GULLIG Å OMTÄNKSAM, så det så.

Kraaaaaaaaaaaamar

Postat av: Marianne

Tack Sabina. Det var gulligt skrivet av dig. Nu kan jag ta av mig papperspåsen jag haft över huvudet sedan jag laddade in fotona från helgen.

Kan bara säga detsamma om dig. Du var en jättetrevlig bekantskap, vilket jag väl visste till del då Lena jämt pratat så gott om dig.

ha en bra dag. Kram på dig

2010-03-11 @ 09:44:15
Postat av: Birgitta Kilsand Karlsson

Hej Marianne - när jag ser dig på kort som jag minns är du som JAG minns dig. Efter att ha läst din blogg nu en längre tid så har du mognat och är en otroligt aktiv och trevlig kvinna. Kom ihåg att förpackningen inte betyder något i långa loppet. När jag går till affären så ser jag mer på innehållet än förpackningen. Jag tycker du är vacker och verkar ha ett rikt liv.Hade vi bott närmare så hade jag med glädje lärt att känna dig igen efter många år. Kram

2010-03-11 @ 14:30:12
Postat av: Marianne

Birgitta som tur är finns det ju bra fotoredigeringsprogram att tillgå, men tack för dina fina ord. Och jag vet ju att utsidan inte betyder så mycket, men jag blir ändå lite ledsen över att man förfaller så fort. Insidan harmonierar inte riktigt med utsidan så att säga. Har väl svårt att inse att jag inte är 35 längre trots vuxna barn och barnbarn. Kram på dig.

2010-03-12 @ 11:24:34
Postat av: Birgitta

Nej det är sant att vi förändras. Ibland tänker jag inte på att jag har blivit äldre - kommer ihåg när jag ser vissa klasskamrater från Stay Friends...... Och invändigt känner jag mig ganska lik som när jag var ung. Jag fick en propp i vänster lunga i måndags och då kommer många tankar! Jag har 3 underbara barn och bonusbarn samt barnbarn och då känner jag att det är för tidigt att gå vidare. Men det har gått bra så nu tar jag nya tag och är tacksam för alla som jag har runt mig! Kram

2010-03-12 @ 12:08:55
Postat av: Marianne

Birgitta jag hoppas att du mår bra efter proppen. Nej det är verkligen alldeles för tidigt att gå vidare. Det är konstigt att det ska behöva hända något för att man ska uppskatta det man har.

Ha det bra och hoppas att din helg varit fin.

Kram

2010-03-14 @ 21:47:09
Postat av: Sandra

Vi har ju redan pratat om det där, så du vet ju att jag tycker det är precis lika märkligt!



Att man kan stå och spegla sig och känna sig lite fin, och så tar man en bild och så ser man grääääslig ut.. Det är skumt!



Men du är fin mammsen!

OCh världens bästa ♥♥♥

2010-03-14 @ 23:06:02
URL: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback