Yoga och Core

I söndags hade vi anmält oss till både Yoga och Core. Passen ligger efter varandra på schemat. Kl. 11 var det dags för Yoga. Ashtanga Yoga. Jag kan inte skillnaderna på dom olika yogasorterna. Jag har deltagit i Yoga på ett annat ställe, sedan har vi kört hemma efter Blossom Taintons video. BT:s pass kallas Fitness yoga. Nu skulle vi i alla fall träna Ashtanga Yoga! En ny variation av solhälsningen blev det. Det är inte lätt när man är van att göra den på ett sätt. Men det blev rätt för det mesta. Sedan var det stretch och tänj för hela slanten. Shit vad jag har haft ont i mina ben! Jag vet att jag har för korta muskler på baksidan av låren och dom fick jag nu tänja ut ordentligt. Det var jobbigt men kul. Det ska vi nog fortsätta med.
Coren blev också jobbig. Det är ju lite samma muskler som får sig en omgång.
Eftrer träningen åkte vi och köote en varsin liten hamburgare innan vi fortsatte hem till Mamma och Pappa för en fika. Stefan försökte fixa till Pappas rullstol. Han har något problem med fotstöden och vägrar helt plötsligt att gå ut. Det är inte lätt när han inte kan säga vad det är som är fel. Stefan försökte så gott det gick, men jag tror inte att Pappa var riktigt nöjd ändå. Mamma får ringa leverantören och höra med dom.
Efter fikat åkte vi och handlade frukt och glass. Snabbt hem och slängde ihop en fruktsallad innan barnen med familjer kom och fikade hos oss. Jättekul och trevligt att ha dom samlade. Det vill ja ha oftare!
När alla gått hem åt vi middag och slappade resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback