Panik!

I morse när jag kom till jobbet blev det panik i kubik. Det enda som hände när jag tände min skärm var att det stod Diskfel. Byt disk och tryck på valfri tangent. Jag som inte har någon koll anlitade P som sa att hårddisken pajat! Alla med någorlunda datakunnighet engagerade sig. Jag ska ju göra löner och det är bråttom! Datorn är relativt ny och dom skulle ta kontakt med Dell. Så jag började städa ur klädförrådet medan dom tog sig an min dator. Plötsligt kom J och sa att datorn funkade, det var bara att ta ur disketten!!! Jag hade ju inte stängt av datorn och disketten har suttit där i säkert 1 månad. Förmodligen hade datorn startat om sig själv av någon anledning och försökt läsa från disketten. Men då brukar det ju stå nåt om Floppydisk? Ja herregud vad skönt att det bara var det felet. Det blir ju så mycket jobb om allt ska ominstalleras och backas-up. Jag blev riktigt svettig där ett tag. Men en fördel var att klädförrådet blev lite urröjt i alla fall. Nu ligger säckarna i skräpcontainern och jag hoppas att T inte går ut och river i den när han kommer. För då hamnar det mesta förrådet igen. Han har ju inget som helst med det att göra och ska inte bry sig. Men det gör han ju, som med allt annat som slängs. Tröttsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback