Min vecka 37

Ledig måndag och vi kör shape på gymmet. Ny ledare och jag tycker det är lite rörigt 
 
Ute sken solen och det var sommarvarmt. 
Vi kunde sitta ute och äta lunch. I bara shorts och t-shirt. Så himla skönt. 
Efter lunch handlade vi till mamma Och åkte till henne och fikade ute i solen.
 
Med posten kom våra nummerlappar till Topploppet. 
 
 
 
 Tisdag var jobbardag. Jag stack ut på morgon för att testa jogging. Min vanliga runda. Det gick inte så bra. Andningen var det inga problem med men benen var stumma Efter mycket benträning innan. På kvällen åkte vi till Hagaparken och körde löpteknikträning med Topphälsa magazine. 
Kul men jobbig träning. Hoppas att det gör nytta
 
På hemvägen stannade vi och tog en burgare på Max i Väsby. Jag äter själva börjaren och strips. 
När vi kom hem unnade vi oss lite glass, jordgubbar och melon. 
 
Onsdag, jobbardag två. 
Ingen träning. Måste vila benen om jag ska kunna springa på lördagen.
 
Torsdag och sista arbetsdagen för veckan. 
På kvällen var det Hot Vinyasa Flow. 1 tim yoga i 39 graders värme. Nyttigt att stretcha ut höftböjare och rygg bl.a. Men jädrar vad varmt det var. 
 
Fredag. ledig! Tog det lugnt på morgonen. Hämtade upp mamma och åkte till centrum. Hon behöver nytt id-kort. Vi gick till fotobutiken och tog foton. Sedan gick vi till Nordea och hon fick skriva i en ansökan. 
Sedan hämtade vi upp Stefan och Sandra. Vi åkte till Steninge slott där vi tänkt äta lunch. Det var ny ägare och menyn föll oss inte i smaken. Dessutom var det dyrt. Vi åkte vidare till Brooks Hotell. Jag och Stefan åt fiskgryta. Sandra och mamma åt en köttbit med tillbehör. Vaniljpannacotta till dessert. Gott.
Efter att ha lämnat av Sandra hemma åkte vi till Coop för att handla. Sedan fikade vi hos oss innan jag körde mamma hem igen. 
 
Lördag. Dags för topploppet. Jag var lite pirrig på morgonen och fick springa på toa några gånger. Hela familjen Åström var också anmälda. Även Nicklas och eventuellt Max ville vara med. Strax före halv elva gav vi oss iväg. Fick p-platser vid koppartälten Och tog oss ner mot starten. Det blev lite tight om tid och Max fick springa utom tävlan. Nicklas sprang med honom 1,1 km.  Han tyckte det var roligt och fick en medalj och goodiebag. 
Sedan var det Melkers tur att springa samma sträcka. Han sprang själv 
Foto: Mathilda Åström 
Det gick bra för Melker också. Han kom imål på 6,14. 
Efter det blev det ett par timmars väntan på vår tur. Vi satte oss i skuggan under ett träd och åt lite medhavd matsäck. 
Uppladdning. 
Under tiden startade de två grupper som skulle springa 10 km. Det var riktigt varmt och det såg jobbigt ut. 
14, 05 var det dags för Stefan, Nicklas, Mathilda, Micke och mig att starta. 
Trots att jag verkligen föresatt mig att inte hänga på någon annans tempo så gjorde jag det Och orkade inte så klart. Det blev löpning varvat med PW.  Jag lyckades ändå förbättra tiden från förra året och gick i mål på tiden 34,44.  Strax efter Stefan som gick i mål 13 sek före mig. 
Först i mål av oss var Nicklas. Sedan Stefan, jag, Micke och Mathilda. 
Sandra Å var anmäld i 5 km gång och startade efter oss. 
Mest imponerad efter loppet är jag av Stefan och Sandra. 
Stefan borde över huvud taget inte kunna springa med sina tanke på hans knän och snedvinklade ben. 
Sandra har precis börjag kunna jogga lite på löpbandet och nu gjorde hon detta. Micke och jag sprang de sista metrarna med henne. Så grymt jobbat! 
Jag hoppas att vi alla kan ställa upp nästa år igen. Och att även Sandra E-Ö är med. 
Så kul att göra detta tillsammans. 
 
Efter loppet åkte vi och handlade innan vi åkte hem och duschade. Sedan åkte vi ut till fam. Ekwall -Öhlin och grillade. Mysig avslutning på lördagen. Det blev tidigt uppbrott då alla var trötta efter dagen.
 
Idag, söndag. Vi beslutade oss för att hoppa över vår sedvanliga söndagsträning. Vi unnade oss att ta en lång och lugn frukost istället. Vi pysslade lite här hemma. 
Vid lunchtid tog vi med oss stavarna och åkte upp till Valstaspåret och promenerade 6,5 km spåret. Vi gick i ganska lugnt tempo och stannade till då och då och plockade några blåbär. I början var det lite småkyligt men efter ett tag bröt solen igenom och det blev riktigt varmt. Vi var ute i 1 tim och 20 min. Det kändes skönt att gå igång benen som kändes lite trötta på förmiddagen. 
 
På hemvägen handlade vi på Coop. Hade tänkt unna oss något smarrigt till fikat men utbudet var uselt. 
Det blev en macka istället. 
På eftermiddagen tömde vi frysen och diskade alla korgar. Vi måste försöka frosta av frysen ordentligt. Vi misstänker att det är något som proppar igen avrinningsröret för avfrostningsvattnet. Det rinner in ifrysen och blir till en tjock iskaka i botten. 
Jag gjorde middag på sådant vi redan hade hemma. 
Pinjenötsbiffar med potatisklyftor och fetaoströra. Gott. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback