Mitt 2015

Har varit både skit och mycket bra.
 


Januari
En av årets första dagar flög vi ner till Kalmar
Sara har flyttat till eget så vi var ute och shoppade med henne och Inger.
 
 
Tog en tur även till Öland för att shoppa. Det behövs en hel del när man startar upp ett nytt hem.
På vägen hem försvann vårt bagage! Två flyg gick från Kalmar flygplats och ändå slarvades bagaget bort.
Fick det dagen efter. Det hade hamnat på Bromma.
Mamma åker in och ut på sjukhuse. Hon trillar och slår sig gul och blå. Vi börjar på allvar kämpa för att få in henne på vårdboende. Men det är inte lätt. Hon vill ju själv men det vill inte politikerna. Ovärdigt.
 
 
En söndag äter vi och bowlar med barn och barnbarn på O'Learys
 
Jag budar hem en fruktkorg från teamauction för att stödja Skånela.
Under åtta veckor får vi en gigantisk fruktkorg hemlevererad.
 
 
Sandra, Melker, Max, Stefan och jag åker på museum. Polis och Idrottsmuseet
 
 
 
 
 
Det snöar mycket och blött
 
Jag ligger i och tränar. Joggar och Powerwalkar.
 
Februari
 
Det fortsatte snöa
 
Vi tapetserade om och lade nytt golv i TV-rummet.
 
 
 
 Bakade glutenfria semlor som blev ok men inte mer.
 
Mer tapetsering. Nu hemma hos familjen Ekwall-Öhlin
Mellan våderna busar jag med Mio
 
Ett par dagar senare var det dags för nästa projekt. Nu var det hallen hos Åströms som fick sig en uppsnyggning.
 
En vacker dag i slutet på februari tog vi en härlig promenad i Hagaparken och avslutade med god fisksoppa på Haga Forum.
 
 
Mars 
I mars hade vi flera födelsedagsbarn. Mathilda 14, Sandra 41, Iffe 88 och Sandra Ö 36 år Tyvärr inga bilder från deras firande.
Mamma blev återigen inlagd på sjukhus. För vilken gång i ordningen vet jag inte.
Men som vanligt hemskickad igen.
 
Vi åkte ner till Inger i Kalmar igen. Stefan hjälpte henne att montera nya persienner i alla fönster. Men därimellan hann vi äta gott, umgås och motionera.
Vi var och tittade på Max när han tränade på Arlanda.
 
Jag gjorde glutenfria våfflor som blev riktigt goda.
 
den 30/3 hittade jag årets första tussilago-
 
April
 
Första veckan i april åkte vi upp till Sälen där Nicklas och Sandra hyrt en stuga. Stugan låg precis vid backen. Perfekt.
Zombie-Max redo för ett par timmar i backen
Bolt njuter i solen på balkongen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback