Miami och Florida Keys

Hotellet Sandra hade bokat låg en bit utanför Miami.

Äntligen rejäla sängar. Inte behöva slåss om täcket eller plats i sängen.

Trots att jag fick en hel dubbelsäng för mig själv sov jag rätt uselt.

Stefan och jag slappade på rummet en stund. Melker gick och badade. Hittade kompisar direkt.
Av dem och deras föräldrar fick vi tips om en restaurang som hette Sergios där vi och åt middag. Konstig men ganska god mat. Jag har ingen aning om vad det hette men det var någon typ av fläskkött med en stor bit knaperstekt svål ovanpå. Jag trodde det var lufttorkad skinka, men det var alltså svålen.
Efter frukost morgonen efter checkade vi ut. Packade in i bilarna och på började den långa resan ner till Key West.
Vi åkte ca 1½ timma innan vi gjorde ett första stopp. Det blev Islamorada. Lite konstig badplats. Det var liksom gluggar i buskaget efter vägen och där badade folk. Dom tog liksom sin lilla glugg där dom satte upp solskydd och matsäck. Vi stannade bara och kände lite på vattnet och tittade på utsikten innan vi åkte vidare.

Vi hittade en glugg där vi kände på vattnet och slappade en stund.

Hela 42 såna här broar passerade vi på resan ner mot Key West. Långa sträckor med havet på båda sidor.

Oerhört vackert.

Ett mycket vanligt ekipage på den här vägen. Lika vanligt som våra husvagnar på sommarvägarna.
Vi fortsatte en stund och hamnade i Marathon där vi joggade (några steg) in på McD för lite fika. Sedan åkte vi vidare till Bahia Honda State Park. Det ska vara Floridas enda naturliga strand. Även här fick man betala inträde till parkeringen. Tyvärr var det en ca 1½ m bred tångkant att gå över innan man kom ut i vattnet. Barnen vägrade bada. Fast det var inte äckligt att gå i då det var alldeles torrt. Vattnet var så klart och varmt men grunt. Sandra, Micke, Stefan och jag badade en stund. Lekte lite med den tång som flöt runt.

Detta var Atlanten
Efter en liten stund gick vi ca 100 m tvärs över vägen för att där bada i Mexikanska Gulfen.

i bildens överkant syns rester av den järnvägsbro som fortfarande går längs långa sträckor av vägen ner mot Key West

När vi badat klart tog vi oss ända ner till Key West där vi skulle bo en natt.