Fort Lauderdale via Miami

Efter frukost checkade vi ut och lastade in oss i bilarna och påbörjade resan upp mot Fort Lauderdale. Vi hade tänkt stanna till och bada på Miami Beach. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Att hitta parkering för två bilar var omöjligt. Vi var inte så sugna på att ställa bilarna för långt bort med tanke på packningen. Det fick bli en sakta färd längs med stranden på Ocean Drive. Ett snabbt kisstopp för herrarna i sällskapet också innan vi åkte vidare.

På väg in i Miami
Ocean Drive  Lånat bild från Sandra

Vi var lite tidiga till hotellet i Fort Lauderdale men rummen var klara.
Vi fick ett rum med fin utsikt.

Vi lastade in bagaget och åkte vidare till Sawgrass Mills. Ett enormt köpcentra. Som tur var inomhus. Det var fruktansvärt hett ute. Vi började med att äta lunch i food courten. Stefan och jag delade på en jätteportion kinamat. Efter det delade vi upp oss. Sandra och Mathilda, Micke och Melker, Stefan och jag. Vi planerade att träffas på ett cheesecake cafe efter ett par timmar. Med resarvation från vår sida. Vi kanske hade gett upp då.
Det var otroligt stort med massor av butiker. Vi hade ingen aning om vart vi skulle börja. Jag har svårt att gå i butiker där det hänger packat med kläder i en enda röra. Det enda jag var ute efter var någon topp till mamma. Till slut hittade jag två som jag trodde att hon kanske skulle gilla. Hela tiden kändes det konstig i mitt höger knä. Det stramade på ett konstigt sätt. När jag tittade ner på mitt ben hade jag en stor svullnad strax nedanför knät och en bit ner på smalbenet. Inget som gjorde ont men det kändes stelt och stramt.

Jag sms:ade Sandra att vi gav upp sedan åkte vi tillbaka till hotellet igen. Vi gick upp på rummet och lämnade det vi handlat och bytte om till badkläder. Sen gick vi ner till poolen. Badade och solade. Så härligt. Vi slog till med en varsin GT. På kvällen åt vi middag i poolbaren.

Fick ett sms från Sandra att de också givit upp. Ett par timmar innan stängning!!!
Efter middagen gick vi upp till de andra och fick en liten visning av alla fynd de gjort.
Sedan var det dags att gå och lägga sig.