Nyårsafton...

Pratade med Eva på morgonen om mammas situation. Så här kan vi inte ha det. Hon kan inte vara ensam om hon ska trilla med jämna mellanrum. Vi får ta tag i det efter helgerna. 
Mamma väckte mig strax efter nio men gick och lade sig igen. Hon var orolig och orkeslös. Fick upp henne till frukost och då blev det något bättre. Vid lunchtid körde jag henne hem. Jag skickade med henne några matlådor så att hon bara kan värma dem. 
Jag såg till att hon kom hem ordentligt sa åt henne att larma hemtjänsten om hon skulle trilla, och åkte sedan hem igen. Jag var helt slut. Tog lite lunch och sedan gick jag och vilade. Jag sov i 1,5 timma. Sedan var det dags att göra sig iordning och gå ner till Åströms för Nyårsfirande. 
Det blev en lugn men mycket trevlig Nyårsafton med bara dom och vi. Vi åt i långsam takt. Först toast med räkor, avokade, löjrom och gräddfil. Till den lite, lite Champagne (Är inte så förtjust i det).
Medan Micke gjorde huvudrätten tittade vi andra på korten och pratade från och om vår USA resa. 
Till huvudrätt fick vi sedan helstekt oxfile, potatisterrin, rödvinssky mm. Gott! Till det ett glas rött vin som Stefan köpte i Etiopien. Till dessert fick vi pannacotta med kiwi och mango. Smarrigt. Timmarna innan tolvslaget spelade vi ett roligt sällskapsspel. Alias. Riktigt skoj. När vi började göras oss redo att gå ut och titta på fyrverkerierna ringer min mobil och magen knyter sig. Ett nummer jag inte känner igen. När en kvinna presenterar är jag säker på att det är hemtjänsten och att mamma trillat igen. Men det visade sig vara vårt hemlarm som av någon anledning slagit igång. Hon har gått runt och kollat men det såg lugnt ut. Stefan gick hem och kollade upp så att det var ok. Han kom tillbaka en minut i tolv och kunde vara med och fira in det nya året. Vi skålade i pommac och Champagne ( jag hällde ut min). Det var kyligt så vi var inte ute så länge. När vi kom in tog Sandra fram glass, maränger och lite annat smått o gott. Efter det gick Stefan och jag hem. Hade svårt att somna då det var just den tiden mamma trillade första gången. Men det blev en lugn natt. Nu ser vi fram mot ett bättre år. Ett lugnt 2015. 

Redo att gå ner till Åströms





(Bild lånad av Sandra)






Kommentarer
Postat av: Marianne

Så mysigt att du bloggar igen. Kram och ett riktigt Gott och lugnt nytt år önskar jag dig.

2015-01-02 @ 13:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback