Glutenfri paj och Bowling

Även på lördagen satte vi mobilen på väckning. Efter frukosten började Stefan med målningen av taket i Tv-rummet. 
Inplastning av möblerna innan takmålning. 

Jag provade ett av recepten i min nya bok Laga Nytt. Det blev ett pajskal på majsmjöl. Jag fyllde skalet med resterna från fredagens Tacomiddag. Lade till lite mer tomater och strimlor av bacon. En äggstanning såklart. Det blev riktigt bra. Kul. Jag har ju saknat sån mat sedan jag slutade med gluten. 

Till lunch gjorde jag en soppa på lite rester där också. Det blev en potatis/purjolök/morotsoppa. 
Vid tvåtiden åkte vi till mamma. Jag tog med mig en bit paj och en burk med soppa till henne. 
Vi fikade och jag hjälpte henne med att betala några räkningar. 
Sen var det dags att gå över till O'Learys. Där åt vi först middag med resten av familjen, fam. Krogius och en kompis till Mathilda. Mysigt! Jag och Stefan åt en Fajita Chicken burger.
Gott men mäktigt. Och hamburgerbrödet gick ju bort.Lille sötnosen Mio


Sen var det dags att bowla. Vi hade tre banor. Jag, Sandra Ö, Sandra Å och Micke spelade på en bana. Stefan, Nicklas, Max och Melker på en bana och Mathilda, Thyra, Esther och Mathildas kompis på den tredje. Man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att det gick bra för mig. Ja inte för Sandrorna heller. Vi var i stort sett lika dåliga på Bowling. Men kul var det. 
sandra Ö





På hemvägen åkte vi förbi Coop och köpte glass. Vi var hemma vid sjutiden. Då var jag så kaffesugen. Det blev kaffe och lite glass till Stjärnorna på Slottet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback