Barnvakt och museum

I onsdags skulle jag vara barnvakt eller mer backup. Jag körde Mathilda och Melker till handbollsträningen. Dom skulle stanna och titta på en match efter träningen så jag lämnade av dem och åkte sedan till Colorama och hämtade våra tapeter som kommit. 

Sandra ringde och sa att hon strax var vid Märsta station och då tog mitt uppdrag slut.  Åkte hem och gick på bandet. Hade tänkt gå 1 tim men efter 20 min sade mitt knä ifrån. Det går inte att gå på bandet. Det måste vara gångstilen på bandet som är problemet. Jag kan gå långt mer än det dubbla och även jogga ute utan problem. 
I torsdags kväll efter jobbet gjorde jag alla avstämningar och rapporter till Fora för Nicklas anställda. Vid halv tio kom Stefan hem från sin jobbresa. 
Fredag-Lördag skulle vi vara barnvakt till Max och Mio. Nu blev Sandra och Mio förkylda så det blev inställt. 
Vi tog med oss Max och tillsammans med Sandra Å och Melker åkte vi till Rikidrottsmuseet och Polismuseet. 
Idrottsmuseet var väl ingen hit. Det var vi, en mamma med två barn och farmor samt en äldre kvinna som var där. Vi var inte där så länge. Polismuseet ligger i samma hus och föll barnen mer i smaken. 
På era platser, färdiga.......
Max och Stefan testar hur det är att stå och starta i startblock.
Här testar Melker att med tankekraft få en boll att röra sig.


Max koncentrerar sig...

Och bollen rullar!

Ända in i mål rullade den.
Det var väl det roligaste på idrottsmuseet.

På polismuseet var det desto mer folk. Tror det var många dagisbarn. 
Polisbilen var populär. Hos alla barn. Det blev kö ibland. 

Max provar polismotorcykeln och säger att han ska bli polis när han blir stor. 
På hemvägen stannade vi på Mc D i stora Wäsby för att inta en sen lunch. På de museum vi var fanns inget mer än lite fika att få. 
När vi nästan ätit färdigt höll det på att gå riktigt illa. Max satt på en bänk utan armstöd. Han satt med ryggen åt det håll där armstödet skulle ha varit om det varit en sån bänk villsäga. Plötsligt lutar han sig bakåt tappar balansen och faller mot stengolvet. Som tur var fick 
Stefan tag i hans ben och drog så att han aldrig nådde golvet. Samtidigt reser jag mig upp för att skydda honom. Men jag halkar på något på golvet och plötsligt låg jag där istället. Nu förstår jag hur mamma kände när hon fallit. Man fattar ingenting. Vad hände? Det gick så fort. Jag slog i höger knä och kände mig allmänt mörbultad. Men det gick som tur var bra. Jag trodde jag skulle ha ont i kroppen dagen efter men det var bara blåmärket på knät som kändes lite.  Sån himla tur att det gick bra för oss båda. Här har jag gått försiktig för att inte halka på isfläckar och så stupar jag på golvet på Mc D. 
När vi kom hem lämnade vi av Sandra och Melker hemma. Dom skulle på handboll. Efter det körde vi En trött Max hem till mamma och Mio. 
Även vi var trötta och beslutade oss för att göra pizza till middag. Köpte färdig deg till Stefan och jag hade en hemmagjord glutenfri i frysen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback