Dag fem och sex - Universal Studios

Universal Studios består av två delar.
Första dagen var vi Character Party Zone.
 
 
 
Här började vi med Minionerna, en 3-D tur. Även här stod det att de avrådde personer med högt blodtryck att åka. Suck. Kötiden var beräknad till 80 min.
 
 
 
Medan jag väntade passade jag på att gå och kolla hur mycket fastpass kostade. €49,99/per person. Lite väl dyrt så det fick vara.  Jag satte mig i skuggan för att vänta. Men så fick jag syn på dom andra i kön. Jag gick för att prata med dem. Sandra passade då på att sms:a en bekant hon har som jobbar på sjukvårdsupplysningen och fråga om det här med blodtrycket. Hon fick svar att det bara var ett sätt för parken att skydda sig så hon tyckte att jag skulle strunta i det och roa mig. Så jag hoppade in i kön hos de andra. Det är jag glad för nu. Det var jättekul och väl värt köandet.
 
 
Stefan med Melkers Minion (Dumma Mej) mössa.
 
Efter Minionerna gick vi tvärs över gatan och till 4-D föreställning med Shrek. Kul tyckte jag men Melker var jätterädd stackarn.
 
Efter Shrek gick vi vidare och träffade på figurerna ur Dumma Mej. Vi stannade och tittade på dem och Mathilda fotograferades med några av karaktärerna. 
 
 
Vi besökte också vår gamle vän ET. Melker ville absolut inte åka så han och Micke gick och gjorde annat.
Men senare åkte Sandra och Micke medan vi var med barnen.
 
 
 
 
 Vi sitter och väntar på att Sandra och Micke ska åk ET-turen.
På kvällen delade vi på oss. Stefan och jag gick och såg det stora avslutningsnumret som var helt fantastiskt.
 
Efter det mötte vi de andra och tog oss mot bilarna.
 
Nästa dag var det dags för Island of Adventure
Den här delen var lite mer inriktad mot mindre barn också.
Vi började med att åka en "The cat in the hat" tur. Även här varnades det för att man inte skulle åka om man har högt blodtryck. Det berodde nog på att den snurrade ganska kraftigt fram och tillbaka. Men det var absolut ingen fara.
Sedan var det dags att fika. Genom caféet, uppe längs taket passerade ett tåg. The high in the sky seuss trolley train ride! Vi hoppade på det när vi fikat klart. Vi fortsatte vidare genom parken via Lost Continent och bort mot Harry Potters värld. 
Alla utom Melker ville åka en tur inne i Harry Potterhuset. För mig spelade det ingen roll så jag stannade med honom. Men vi fick lov att följa med genom borgen ända tills det var dags för dem att kliva på tåget då gick vi ut och satte oss och väntade.
 
Mathilda, Micke och Stefan åkte en riktigt läskig berg och dalbana som hette Dragon Challenge. Den bestod av två olika banor som gick huller om buller och korsade varandra några gånger. I vissa fall var skulle det inte vara mer än 30 cm från varandra när åkvagnarna möttes. 
Efter den åkturen delade vi på oss. Stefans ben svullnade och vi valde att åka tillbaka till huset. Vi stannade till och handlade på Valmart på hemvägen. Stefan köpte snygga kläder till Sandras bad-tasteparty.
 
 
 
Lunch innan vi lämnade parken. Portionen är så stor att vi delade på den. Supergoda revbensspjäll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback