Länge sedan nu.......

Vi har hunnit med vår resa till Florida och firat Sandras födelsedag.
 
FLORIDA
Lördagen den 15 februari kl. 8 körde snälla grannen Eskil oss till Arlanda. Sandra med familj fick skjuts av Veronika. 
Vår incheckning gick snabbt eftersom Stefan har Eurocard guld. Fam. Åström fick köa länge.
Vi hann med att gå till SAS Loungen och ta en kopp kaffe innan det var dags att boarda.
Stefan och jag blev uppgraderade och fick sitta i lite bekvämare stolar och även välja mellan två rätter till maten.
Resan gick ganska snabbt och lätt. Strax efter 12 lokal tid  landade vi i Chicago där vi skulle byta flyg till Orlando. Allt gick smidigt och snabbt och vi hann fika på Starbucks innan vi gick till gaten.
Resan mellan Chicago och Orlando tog drygt två timmar. Inte lika bekvämt men OK.
Även när vi kom till Orlando gick det snabbt och smidigt. Vi gick ut och tog en transferbuss till Sixt biluthyrning där vi skulle hämta våra bilar. Där tog det rätt lång tid innan vi var klara och kunde åka mot Kissiimee och huset vi hyrt.
Vi handlade lite till frukost och några frysta pizzor på Wal-Mart på vägen till huset. 
Det var ett ganska stort hus och när vi kom var det lite kyligt. Vi åt våra pizzor, fikade och såg oss omkring i huset innan vi stupade isäng.
 
Melker i Stefan och mitt rum
 
På baksidan fanns en pool och utanför tomten en damm där det enligt en skylt fanns krokodiler. Vi såg dock aldrig någon.
 
 
Köket
...och vardagsrummet
 
Våra fina bilar som vi hade hela tiden i Florida.
 
Vi vaknade utvilade på söndagen och tog det ganska lugnt.
Efter frukost åkte vi för att skriva in oss på uthyrningsfirman men det visade sig att det var stängt.
Efter det åkte vi för att hämta ut alla förbeställda och betalda biljetter till Disney och Universal. Sandra var lite orolig då hon upptäckt att hon skrivit att dom skulle hämtas ut februari 2015. Men det var inga problem. Mannen som hjälpte oss var jättetrevlig och hjälpsam och vi fick våra biljetter.
Efter det tog vi oss till Premium Outlets. Ett jätteområde med outletbutiker för nästan alla märkesvaror.
Vi började med att äta i Food courten. Sedan började racet. Stefan och jag hängde mest med som svansar till de andra. Jag fick avvika några gånger då min mage krånglade lite efter flygresan. Innan vi lämnade området tog vi en glass i solen. Jag åt min första Ben & Jerryglass. 
 
Vi tog oss över till nästa del av outleten där Mathilda fick köpa sig ett par UGG:s som för tidig födelsedagspresent från oss.
 
En glad Mathilda med sin present. Foto lånat av Sandra
Själv köpte jag en blå cardigan på GAP
 
På vägen tillbaka stannade vi på Wal-mart och handlade ingredienser till Pasta Carbonara som vi åt till middag.
Resten av kvällen tillbringade vi i huset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback