Sammanfattning

Då så har jag äntligen blivit färdig med USA-resan. Det tog sin lilla tid.
Nu ska jag försöka sammanfatta det som hänt sedan vi kom hem:
 
Mars.
Mathilda firades lite i efterskott. Det var bara vi i familjen och familjen Krogius. Eftersom hon fick ett par UGGs i förskott hade vi bara köpt några böcker till henne. Vi fick Tacos och sedan tårta.
 
Sandra skulle inte fira sin 40-årsdag. Det var delvis därför vi åkte till Florida. Men hon ändrade sig och på hennes riktiga födelsedag 9 mars gick Stefan och jag ner till dem och åt middag och fikade. 
 
Familjen Öhlin-Ekwall kom hem från Dubai och fick hem sin nyaste lilla familjemedlem. Bostonterriern Bolt.
 
 
14 mars var vi på Chinateatern och såg Flashdance. Nostalgi!
 
 
På kvällen kom min älskade syster för att vara med på Sandras fest
 
 
 
Den 16 mars blev det sedan fest för kompisar och familj i Odensala bygdegård. Bad taste var temat. Vi hjälptes åt att ställa iordning bord och duka på förmiddagen. Sedan åkte vi hem för att byta om.
Mamma och Inger bodde hos oss och vi höll på att skratta ihjäl oss medan vi gjorde oss iordning.
Det var tipspromenad om Sandra samt lite annat knep och knåp.
Mamma blev bästa Bad Taste kvinna, Stefan blev bäste man och Melker bästa pojke.
Efter festen hjälptes vi åt att röja så mycket som möjligt innan vi var tvugna att åka hem med mamma. Det var bara drygt två veckor sedan hon var så nära döden. Fantastiskt att hon nu orkade vara med.
 
 
 
 
 
 
 
 
Den 28 mars var det så dags att gratulera Sandra Ö som fyllde 35. Det var hennes familj och Stefan och jag som var där.
 
April
 
Melker fyllde nio.På själva födelsedagen som var en vanlig skoldag var det bara jag och en kompis som var där och åt lite tårta. Han firades lite mer i helgen fast det var nära att det inte blivit något firande. Mathilda blev dålig. Men vi bestämde oss ändå för att gå dit. Mamma, vi och familjen Öhlin-Ekwall. Melker hade också fått en förskottspresent i USA så nu fick han lite fotbollsbilder och en Legobok (som visst blev fel). Senare hade han kalas i simhall för sina kompisar.
Påsken firade vi hos oss. Mamma och fam Krogius var med.
 
 
 Den 20 april var vi i Saltsjöbaden och firade Thordan som fyllde pensionär
En solig men lite kylig dag. Vi bjöds på inbakad lax. Gott
 
Fredagen den 25 april. Strålande sol och varmt. Vi bestämde oss för att åka till Vaxholm.
 
 
Strömming på Hamnkrogen.
Valborg firades som tidigare år hos familjen Öhlin-Ekwall.
En lite kylig kväll.
Får Mio sitta hos farmor så ska jag det med tänkte Bolt och bökade sig upp i mitt knä. 
 
Dags att gå till brasan.
Maj
Den 1 maj fick vi plötsligt vinter igen
Det smälte snabbt undan som tur var.
 
Fredagen den 2 maj följde jag med mamma till Arytmimottagningen på Danderyds sjukhus. Det var dags att kolla upp Defibrillatorn.
 
 
Juni
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hoppsan! Det var ju inte färdigt ännu. Lades ut av misstag. Får väl fylla på med resten i morgon.

2014-06-24 @ 23:24:33
Postat av: Marianne

😊😊 så kan det bli... Vilken söt liten vovve Bolt är.

2014-06-25 @ 07:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback