Första dagen i NY

Stefan och jag valde att stanna på hotellet och åta frukost medan Åströms gick ut på stan och åt. Ett mindre lyckat val av oss. Det var fruktansvärt dyrt och inte speciellt gott.
Efter frukosten var vi redo att göra NY. Men vi frös något fruktansvärt. Första anhalten blev en HM butik där jag köpte en luvtröja att ha under jackan. Stefan jagade mössa och vantar. Det var inte helt lätt då säsongen för vinterkläder var över (trots iskylan ute) men till sist hittade han en mössa och tumvantar i en sovernirbutik.
Sedan var det dags att ta oss ner till helikopterpiren för en tur med helikopter över NY.
Jag hade fem lager på överkroppen men frös ändå så att jag knappt kunde gå. Fy tusan det var länge sedan jag frös så mycket.
På vägen stannade vi till i en butik/restauran som Micke hade varit på tidigare. Den hette Eataly och var som en stor saluhall med en massa godsaker. Vi tog ett snabbt varv och tittade innan vi gick vidare i kylan. Sedan blev det en fika på ett litet Dunkin Donuts. Så skönt att komma in och värma sig lite. Vi passerade Ground Zero men såg inte så mycket av det. Det var så fruktansvärt kallt och blåsigt att man inte ville stå stilla någon längre stund.
Det var ljuvligt att äntligen få komma inomhus när vi nådde helikopterpiren. 
Vi fick vänta ett bra tag innan det var vår tur. Det blev lite säkerhetsgenomgång och information innan vi fick gå ut till vår helikopter. 
Vi placerades ut för att viktförhållandena skulle bli så bra som möjligt. Stefan i fram Micke och jag med ryggarna mot väggen till cockpit. Sandra och barnen satt mitt emot oss. Det var trångt och sidoväggarna bestod av glas.
Fy tusan vad läskigt det var. Eftersom det blåste så var det rätt skakigt. När piloten svängde och jag såg vattnet under mig höll jag krampaktigt i armstådet mellan Micke och mig. Sandra var ännu räddare och höll sig krampaktigt i säkerhetsbältet. Tur att turen bara var en dryg kvar annars hande vi nog inte fått loss henne. Barnen däremot verkade helt avspända och Mathilda berättade hela tiden för Melker vad det var vi flög över. Det var rätt skönt när vi väl landade och klev ur helikoptern. Det var kul att ha gjort det men jag gör inte om det igen. Inte i en sådan liten helikopter i alla fall.
När vi köpt med oss ett minne med foton lämnade vi helilopterpiren och tog oss till t-banan och tog oss tillbaka till Eataly för att äta. Jag åt en himmelskt god pasta.
Vi strosade runt en stund och tittade på allt gott som salufördes i butiken. 
Efter det gick vi Sandra, Mathilda, Stefan och jag till en butik som var sprängfylld med bakprylar av alla det slag. Ett Mecka för alla baktokiga. Jag köpte med mig en palett och Sandra köpte bakformar och strössel.
Efter det skildes vi åt. Mathilda och Sandra gick till Victoria Secret och Stefan och jag tog oss tillbaka till hotellet. På kvällen blev det bara en burgare från McD intill hotellet. Senare på kvällen ville Åströms visa oss den stora m&m butiken som låg i kvarteret intill så vi gick med dit. 
 
 
 
 
 
Det syns verkligen hur frusna vi var.
 
 
 
 
 
Här tillverkades pastan man kunde äta där eller köpa med sig.
 
Ett fruset gäng. Stefan, jag och Mathilda på väg mot Cake & Bake
 
 
Skyltfönstret till bakbutiken.
 
Allt på denna hyllan var smaksatt choklad i alla möjliga färger.
 
 
 
 
En butik i två plan med enbart m&m artiklar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback