Dag tolv - dags att lämna varma härliga Florida

När vi packat färdigt och städat undan efter oss var det dags att lämna lägenheten och bege oss mot Orlando och flyget mot New York.
Resan tog drygt tre timmar. Vi stannade och åt lunch på Wendys. När vi var i Florida när barnen var mindre åt vi ofta frukost på just Wendys.
Vi tog oss till uthyrningsfirman där vi hyrde huset i Orlando för att hämta uppvinterjackorna som Sandra glömde i huset när vi åkte till Fort Mayer. Vi hade nu några timmar att slå ihjäl innan flyget skulle avgå mot NY. Vi bestämde oss för att åka till flygplatsen. Efter lite felkörningar kom vi fram. Återlämnade våra kära bilar på Sixt.
Innan vi checkade in vårt bagage bytte vi om till lite varmare kläder. Sedan blev det fika och mat innan det var dags att gå ombord. En halvtimma försenade lyfte vi så mot NY och vintern. Hur mycket vinter och hur kallt det skulle bli var vi lyckligt ovetande om.
Det blev en skakig resa som tog ca två timmar.
Efter lite dividerande och väntande i iskylan fick vi tag på en taxi som kunde ta med oss allihop. Vi fick ett pris men när vi kom fram till hotellet var det uppe i nästa det dubbla pga av alla olika tillägg som chauffören ville ha betalt för. Vårt hotell låg perfekt precis på Time Square.
När vi fått våra rum gick Åströmarna ut och kollade omgivningarna medan vi valde att stanna kvar och vila på rummet. Det var kallt även på rummen. På natten vaknade jag av att jag frös så jag skakade. Hittade en filt och satte på mig min morgonrock och somnade om. Morgonen efter upptäckte Stefan att AC:n även kunde ge värme. Härligt.
Här får jag låna lite bilder från Sandra då jag helt glömde att ta några foton.
Hmmm, jag ser gravid ut men det kan jag ju förstås inte vara :)
 
Utsikt genom smutsigt fönster på vårt rum på åttonde våningen. Åströmarna bodde på 24:e
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback