Julgransplundring och barnvakt

Årets julgran var kanske en av de snyggaste vi haft men den absolut sämsta. Den har inte druckit en droppe vatten sedan vi tog in den. Nu var den snustorr och barren rasslade så fort man kom i närheten 
Dessutom pajade belysningen på nyårsdagen. Dags att slänga ut eländet. Lika bra att ta ner elljusstakar och stjärnor också. 
Trasig belysning. Köpt förra året. Skitkvalitet! Det är JULA det! 
Den hade dubbelt så många ljus som de vanliga. Det tyckte jag var bra. Nu har vi köpt två vanliga av bättre kvalitet (hoppas jag).


Nedpackat och klart att bära upp på vinden till nästa jul. 

Vid fyra åkte vi ut till fam Öhlin-Ekwall. Sandra och Nicklas skulle ut och äta och gå på bio. Det var första gången vi var barnvakt så länge till båda barnen samtidigt. Det blev inte lika enkelt som det varit med bara Max tidigare. Max somnade men vaknade till flera gånger. Eller vaknade gjorde han inte men han satt upp i sängen och grät. Han somnade igen när man lade ner honom och klappade lite på honom en stund. Mio däremot hade ingen lust att sova någon längre stund. Han sov någon halvtimme åt gången. Resten av tiden bar vi runt på honom. Han har blivit tung den lille sötnosen. Bara vi bar på honom så flinade han och jollrade. 
Vi var hemma och kom isäng strax före två, jag hade jättesvårt att somna. När jag till sist var på väg hörde jag ett konstigt pip och ett ljussken. Jag trodde det kom utifrån. Något djur som påverkat våra ljusdetektorer. Samma sak hände en gång till. Då trodde jag det var Stefans mobil. Försökte väcka honom men han bara sov vidare. Till slut somnade jag. På morgonen hörde jag samma pip igen! Det visade sig vara detta:

Max laddade ner den igår. Den lille rackarn var både kissnödig och hungrig 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback