Handboll, lucia och julkort

I morse steg jag upp 05,50. Ute vräkte regnet ner och det blåste kraftigt.
Jag klädde på mig träningskläder och sprang på löpbandet i 35 min.
Det är konstigt om jag springer ute och mäter med RunKeeper så hinner jag 5,2 km på 37-38 min. På löpbandet kommer jag bara drygt 4 km på samma tid. 
När vi åt frukost ringde Sandra och undrade om pensionären hade möjlighet att köra Mathilda till skolan. Det hade han. Medan han gjorde det gjorde jag mig iordning. När han kom tillbaka åkte jag och jobbade.
Stefan har fortsatt med tapetsering hos Nicke och Sandra.
På eftermiddagen var han på Akademiska på kontroll av sitt besvärliga öga. Alldeles för högt tryck igen! 35! Trots två inopererade ventilen och en snabboperation samma dag han åkte till Etiopien. Ny operation på måndag. Han besväras at ögat och känner att det nästan vore bättre att ta bort det och sätta in en protes. Synen är nästan obefintlig på det ögat i alla fall. 
Efter en snabbmiddag bestående av varmkorv åkte vi till Vikingahallen och tittade på Mathilda och Melker som spelade handbollsturnering. Det var sex matcher på gång samtidigt i två hallar och vi gick emellan och tittade på några matcher. De var bara 10 min långa. 19,30 var det dags för Luciatåg. Melkers åldersgrupp skulle vara tärnor och tomtar. Det var nog den snyggaste lucian jag sett. En äldre kille med långt lockigt och ljust hår. Kul.
Efter luciatåget tittade vi på ytterligare en av Mathildas matcher innan vi begav oss hem.
När vi kom hem satte vi oss och skrev julkort. Bara att lägga på lådan i morgon. I år fick man inget julkortskuvert från posten. Men röda lådor har jag sett att dom satt upp. 
Mathildas lag. De spelade i mixade lag i kväll. Hennes lag hette Norge.
 
Melkers första match och han stod i mål. Hans lag hette Ystad i kväll
Det tjusiga och knasiga luciatåget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback