Barnvakt, födelsedagsfirande och familjemiddag

I fredags var vi barnvakt ett par timmar till Max och Mio medan Sandra och Nicklas tittade på matrial för badrumsrenovering.
På kvällen var det dags att fira Nicklas som fyllde år på torsdagen. Vi bjöds på smörgåstårtor och gräddtårtor. 
Mycket trevligt.
På lördagen pysslade Stefan med dammen ute medan jag tog hand om en massa tvätt inne.
På eftermiddagen åkte vi till Vikingahallen och tittade på Mathilda som spelade handboll. Dom mötte Årsta och vann med 15-10. Kul.
På kvällen blev det TV medan jag strök en massa tvättade kläder.
Vi har haft otroligt fina helger under hösten. Även denna helg bjöd på sol. Lite kyligt men skönt. Vi tog en promenad runt Steninge Slott på söndagen. Vi gick ner till den gamla lervarufabriken och Marinan och tittade ut över Mälaren.
När vi kom tillbaka till Stenladan gick vi ett varv i julmarknaden. Det är ungefär samma grejer som varje år. Fyra juliga ljusmanchetter fick följa med hem. 
Innan vi åkte tog vi en fika och god macka med julskinka i restaurangen. 
Sedan åkte vi och handlade mat till familjemiddagen. På väg hem plockade vi upp mamma.
Vi hann ta en kopp kaffe och smaka på årets glögg från Blossa innan det var dags att börja med maten.
Italienska kotletter med kokt potatis. Sandra Å hade bakat en jättegod Saffranskladdkaka som hon tog med sig och bjöd på.
Runt halv åtta åkte/gick alla hem och jag körde mamma hem. Under tiden plockade Stefan undan disken.
När jag kom tillbaka röjde vi undan resten innan det var dags att titta på Allt för Sverige och sedan Solsidan och Hellenius Hörna som vi spelat in.
Det blev en bra helg men den gick allt för fort bara.
 
 
 
 
 
 
God tyckte vi!
 
 
Mio och faster Sandra 
 
Lillskrutten Mio somnade efter middagen.
 
 Trodde att jag behövde nya ljusmanschetter till jul så jag köpte några.
 
 
När jag skulle lägga dem i lådan såg jag detta......
Tror nog jag har några liggande i jullådan också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback