Härlig söndag

I morse vaknade jag innan mobilen larmade... Igen! Jag hade väckning sju men vaknade tjugo i. Väckte Stefan tio över och vi kom ut på promenad halv åtta. Det blåste stormvindar och vi valde att gå i skogen. Lite lerigt och en massa rötter att akta sig för gjorde det lite jobbigare än igår. Vi var ute i nästan 50 min. Efter frukosten gjorde vi oss redo och åkte in mot Djurgården. Stefan hade sett i Metro att det var visning av trädgård och växthus på Waldemarsudde. Vi parkerade vid marinan vid Biskopsudden och promenerade efter kajkanten mot Waldemarsudde. Det blåste kalla stormvindar och var inte speciellt skönt. Vi började med att äta lunch i Prinsens cafe. Vi åt en god tomat och linssoppa med örtkräm i tallrikar stora som dasslock. God var den! Efter det tog vi en tur till trädgård och växthus. En besvikelse. Odlingsbäddarna var i stort sett tomma och i de två små växthusen var det inte mycket att se. Vi tog oss tillbaka till bilen och åkte hem. På vägen stannade vi till och hälsade på Nicklas på verkstaden. Dom håller på att flytta lyftarna till den nya delen av verkstaden.
När vi kom hem fikade vi. Pysslade lite i trädgård och inne.
Jag gjorde en pizza till middag på den deg Sandra köpte åt oss på Cajsa Warg igår.
Nu slappar jag och njuter av att kunna sitta i vårt härliga uterum.

 

                               
 
                               
                                           Kvarnen på Prins Eugens Waldemarsudde

Jättegod tomat och linssoppa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback