Besök i Kalmar

Förra lördagen åkte jag, mamma och Stefan ner till Kalmar för att hälsa på Syster Inger och systerdotter Sara. Men det började lite dramatiskt. Kvällen innan vi skulle åka ringde mammas läkare och ville att hon skulle åka akut till Danderyd för att ta nya prover. Hon hade varit och tagit prover tidigare i veckan. Hon åkte dit och väl där ville dom behålla henne. Hon hade alldeles för lågt kaliumvärde. Allt under 3 är allvarligt och hon hade 2,7. Pga hennes envishet kom vi i alla fall iväg på lördagen. Hon fick med sig medicin och en order om att lämna nya prover direkt efter hemkomsten. Mamma och jag stannade i Kalmar till tisdag morgon. Stefan flög hem på måndag förmiddag. Han skulle på 50-års uppvaktning. Vi hann såklart shoppa lite under vårt besök. Jag köpte en blus och en jeansjacka. På tisdag morgon när Inger åkte och jobbade åkte mamma och jag hem. Vi var tillbaka hemma kl 12.00. På kvällen var vi ute hos fam. Ekwall-Öhlin och firade Valborg. Först grillade vi och sedan gick vi ner på ängen där det var tipspromenad och brasa. Trevligt men det blev lite kyligt. Vi var hemma igen vid 22.
1 maj röjde vi upp i uterummet efter snickarna som bytt vårt tak. På kvällen åkte vi till mamma och hjälpte henne lite. Torsdag var arbetsdag och på kvällen var det kör. Sandra och jag fick för andra veckan hjälpa till och sälja biljetter till körmedlemmar inför vår konsert 19 maj på Cirkus. Vi satte alla låtarna ganska bra. Så bra att vi fick beröm av fröken Caroline och magister Heinz.

Även fredag blev arbetsdag då jag var ledig i början av veckan. Eftermiddagen tillbringade vi med att fixa ute. Jag krattade en jäkla massa löv och Stefan målade. På kvällen tittade vi på film, En oväntad vänskap. Bra film. Vi konstaterade att vi ser för lite film.


Idag har vi fortsatt utearbetet. På morgonen tog jag en timmes rask promenad innan frukost. Skönt. I kväll har vi sett ytterligare en film, Blondie med bl.a Carolina Gynning. Lite rörig men ok.

Mamma i sina nya kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback