Midsommarafton

....bättre sent en aldrig.
Årets midsommar firade vi med barn och barnbarn hemma hos fam. Krogius.
Jag hade på min lott att göra sallad och fixa bröd. Plus eget kött att grilla och dryck till maten.
Det blev en snabb tur till Maxi på förmiddagen.
Sedan var vi tidsoptimister och det blev lite stressigt på slutet. Vi skulle vara där 12,30 men vi kom inte iväg förrän då. Det visade sig dock att vi var först på plats.
Efter ett tag droppade resten in.
Medan killarna fixade lövningen av midsommarstången så gick vi andra ut och letade blommor. Vi hamnade efter ett tag i Sigtunastiftelsens rosenträdgård. Ett jättemysigt ställe som jag aldrig sett tidigare. 
Vi strosade runt och tittade en stund innan vi begav oss tillbaka till de andra.
När stången var klädd var det dags för sillunch och därefter blev det tipspromenad och 5-kamp. Det visade sig att det var samma tipspromenad som vi hade förra året. Men hade vi lärt oss något? Nä! Det gick uselt. Mitt lag förlorade :(
Medan vi lekte kom det några regndroppar men sedan klarnade det upp igen.
Efter lekarna var det dags att börja med middagen. Vi hjälptes åt att göra sallader och röror med killarna grillade (vad annars).
Jag hade kycklingfilé som jag lagt i marinad som Jonas Borsén tipsade om på P4. Det blev gott.
Efter middagen ville Max att jag skulle leka med honom och Esther. Vi lekte kurragömma tills det var dags för fika.
Nu började myggen bli ettriga och vi flyttade in. Stefan och jag valde att tacka för oss och åka hemåt.
 
 
 
 
 
Max fotograferade Sandra och Veronica
Och mig...
Sedan visade han hur jag skulle göra......
Sen gjorde han likadant.....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Tack för en mysig midsommarafton och tack för att ni kom :-)

2013-06-26 @ 21:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback