Cypern del 2

Söndag 26:e maj, Mors dag och vår bröllopsdag. 40 år! Det är inte klokt!
Stefan hade köpt en present trots att vi inte skulle det. Jag fick en flaska parfym. Cleans nya. Skin.
 
 
Efter promenaden knackade det på dörren och in kom Sandra, Mathilda och Melker med en Mor Dagspresent.
Vad glad jag blev. Det hade jag inte väntat mig.
 
Efter frukost låg vi vid poolen.
Jag tror att vi åt både lunch och middag på rummet. Inger, Sara, Stefan och jag tog en tur längs gatan och hittade en lite större livsmedelsbutik där vi handlade lite. 
Måndag 27:e och min födelsedag. Vi hoppade över promenad och åt gemensam frukost på Åströms altan.
Sandra ringde upp Nicklas och Sandra Ö för att dom skulle vara med när jag fick min present av dom. FaceTime fungerade inte så det fick bli högtalartelefon istället.
Och oj så överraskad och glad jag blev när dom på Mickes Ipad spelade upp en film där Caroline af Ugglas står med en av sina tavlor i händerna och gratulerar mig! 
Inte i min vildaste fantasi hade jag kunnat gissa det. Men nu föll en polett ner! På senaste körträningen gav vi henne en blomma och hon sa något om att Sandra visste hur det ser ut hemma hos henne för hon har ju varit där..... Jag trodde att hon blandat ihop Sandra med någon annan körmedlem. Vi är ju ca 1500 i båda körerna.
Jag misstänkte ingenting!
Av Stefan fick jag en Parisresa med honom i höst. Av Inger och Sara fick jag det som jag sagt till alla att jag önskade mig Unicefs startpaket:
för 5 mammor med 5 myggnät, 10 doser stelkrampsvaccin, 10 doser mässlingsvaccin och 15 doser poliovaccin.
Dessutom fick jag vaccinpaket med 30 doser mässlingsvaccin och 30 doser poliovaccin.
Av mamma, Eva och Thord fick jag ytterligare 5 startpaket från Unicef.
Jag hoppas verkligen att det kommer till nytta för dem som behöver det bättre än jag.
Jag hade haft riktig åldersnoja kvällen innan födelsedagen. Tyckte att det lät förskräckligt när jag sa att jag skulle fylla 60. Melker piggade upp mig genom att säga att jag inte behövde vara ledsen över att jag blev gammal för det är jag ju redan. Knasungen.
Dagen tillbringade vi vid poolen. På kvällen åt vi middag på Fino. Jag åt fläskfile med klyftpotatis och rödvinssås. Mycket gott! 
 
Tisdag 28 maj. Vi hade förlovningsdag! Den firade vi inte på något speciellt sätt. 
Vi låg vid poolen i stort sett hela dagen. Med avbrott för lunch och fika på rummet. Åströms, Stefan och jag åt lunch på Christoffers. Smarrig omelett. Det var kul att se ägarnas barn som vi följt sedan dom var små. Sist vi var där föddes sonen. Nu var han ca 3 år.
Inger och Sara åt på rummet.
Efter lunch gick Mathilda, Sandra, Stefan, jag, Inger och Sara till Nissi beach och tog ett snabbt bad. Det var varmare i vattnet än jag trodde.
Mathilda och Sandra stannade kvar när vi gick tillbaka.
 
På kvällen åt vi Carbonara på Åströms altan. Det gör vi alltid en kväll på våra gemensamma resor.
 
På kvällen var vi på Lemon bar där showteamet hade ABBA-kväll. Det var en besvikelse då dom gjort om alla låtar nästan till oigenkännlighet. Överlag var årets team varit sämre än tidigare år. Kanske att dom blir varmare i kläderna och låter bättre framemot hösten då vi brukar vara där.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback