Cypern del 1

Då var vi tillbaka från vår Cypernresa. Vi har haft det jättebra.
Vi brukar ju åka på hösten men i år blev det försommaren för att komma ifrån födelsedagsfirande (vilket man ju ändå inte gör).
Inger och Sara kom upp från Kalmar redan på torsdag lunch. Jag jobbade så dom åkte hem till mamma tills jag slutade.
Fredag morgon larmade mobilen redan 03,30. Då hade jag nästan inte sovit någonting alls! Men det gick bra ändå.
Kvart över fem hämtade taxin oss och vi sammanstrålade med fam. Åström som kommit lite före oss.
Efter incheckning fikade vi och köpte tidningar innan det var dags att gå ombord. Det var många handikappade med så det tog lite tid att boarda planet och vi blev något försenade.
Flygresan gick bra och efter fyra timmar landade vi i ett något disigt Larnaca. Det var varmt och jag var övertrött.
En nyhet var att man checkade in på hotellet redan på flygplatsen. Mycket smidigt och snabbt.
När bussarna stannade utanför hotellentrén var det bara att gå direkt till rummen. Vi hade rum 626, Inger och Sara rum 628 (bredvid oss) och Åströms 623 (snett under oss).
Efter att vi installerat oss och fikat gick vi och doppade oss i poolen.
Första middagen åt vi på La Tasca. Och det blev som vanligt Souvlaki.
Det var ett trött gäng som gick till sängs tidigt den kvällen.
Lördag morgon larmade mobilen 07,10.
Jag gick upp och gjorde mig redo för promenad.
7,30 mötte vi Inger och Sara och sedan gick vi den runda som Stefan och jag brukar gå när vi är på Cypern.
det knappt 5 km och tar strax under 50 min. Efter promenaden köper vi bröd i supermarket. Inger och Sara gick till rummet och Stefan och jag simmade några längder i poolen innan även vi gick till rummet. Så här gjorde vi varje morgon utom onsdag som var min födelsedag.
Vi älskar att ta det lugnt och sitta på balkongen och äta frukost länge.
Vi kom till poolen runt elva. Första dagen var Inger, sara och jag med på vattengympa men resten av veckan skippade vi det.
Vi åt lunch på La Tasca. Inger och jag delade på en pizza. På kvällen åt Cypriotisk buffé. Även det på La tasca.
Inger redo för avfärd. Bakom henne skymtar Mathilda och Sandra.
Melker på Arlanda.

Första middagen. Souvlaki!
Två blekfisar redo för morgonpromenad.
Gröt och äggfrukost på balkongen.