Besök i Bestorp

 
 
Förra fredagen tog vi en tur ner till Bestorp och hälsade på Kerstin och Iffe.
Vi kom iväg halv elva hemifrån. Stannade till på Stavsjö Kkrog och fikade. Kaffe och macka. Eftersom jag gör ett litet test för att se om jag ev. är glutenöverkänslig så hoppade jag över brödet och åt bara köttbullar, rödbetssallad och grönsakerna. Vi var inte direkt ensamma där. Det kryllade av bilar med cyklar på taket och baktill. Alla på väg mot Vätternrundan.
Vi var framme i Hagen vid tresnåret. Alltid trevligt att komma dit. Kerstin bjöd på otroligt god kalvstek till middag.
Vi startade lördagen med en drygt 4 km lång promenad på morgonen. Efter frukosten åkte vi en tur till miljöstationen i Linköping för att slänga en gammal tjock-TV. Sedan åkte vi vidare mot Gamla Linköping. Vi strosade runt och tittade innan vi gick in på Dahlbergs Café och fikade. De andra tog varsin bakelse medan jag gjorde en repris frän fredagen och åt köttbullemacka utan macka.
Det var rätt lite folk i rörelse och vi valde att ta oss tillbaka mot Bestorp igen.
Vi stannade till på en ny butik på vägen ut. Östenssons hette den. Dom hade en jättefin delikatessdisk med mycket smarrigt. Dom hade även en juicemaskin där man kunde pressa sin apelsinjuice själv. Jättegott!
Stefan och jag bestämde oss för att stanna till där på hemvägen och köpa med oss något gott från delikatessen. På eftermiddagen hjälpte Stefan Iffe att få ordning på gräsklipparen och klippte sedan det gräs som Iffe inte kunnat klippa pga krångel med klipparen.
På kvällen satt vi i uterummet och pratade hela kvällen. Just när vi skulle gå till "vår stuga" började det regna. Vi hann göra oss i ordning och komma isäng innan ovädret brakade loss. Det blåste och ösregnade hela natten.
När vi vaknade plockade vi ihop alla våra prylar innan det var dags för frukost. Kerstin och Iffe gillar liksom vi långa härliga frukostar. 
Vi tackade för oss på påbörjade resan hemåt igen. 
Vi stannade till och handlade på Blomstertorget. Dom har så himla mycket fina blommor och trädgårdsprylar.
Det blev som vanligt en massa plantor och dammprylar. Några burkar fiskmat åkte också med. Där rök en dryg tusenlapp. Sedan gick vi in på Östenssons och handlade med oss Revbesspjäll och potatis och baconsallad. För att kunna hålla det kallt tills vi kom hem köpte vi en stor påse fryst kycklingfilé och en påse frysta grönsaker. Jag pressade också en ½ liter apelsinjuice att ha under resan.
Vi valde att inte stanna förrän vi var vid Stora Wäsby. Där åkte vi i McDonalds Drive in och köpte lite att äta. Jag tog en Kyckling/pestosallad och Stefan tog en hamburgermeny som vi åt under färd.
När vi kom hem planterade jag blommorna och Stefan pysslade med annat trädgårdsarbete.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite av de blommor vi köpte på Blomstertorget
 
 
Här pressade vi smarrig apelsinjuice. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefina/Lumumma

Östenssons bor vi "granne" med, så där brukar jag handla! Ja, jättefin delikatessdisk, och fräsch affär öht. :) Den slingriga vägen som går förbi Bestorp och slutar i Brokind, brukar jag köra ibland när jag behöver komma ifrån lite och tänka. Otroligt vacker väg! :)

2013-06-27 @ 00:50:40
Postat av: Marianne

En mycket fräsch butik. Ja, visst är det en fin väg. Vi håller till i närheten av Sätrasjön när vi är där.

2013-06-27 @ 19:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback