Stefans Ögonoperation mm

På onsdagen var det dags för Stefan att läggas in på Akademiska i Uppsala inför sin ögonoperation. Klockan 11 skulle han vara där. Vi åkte förbi hans jobb på vägen dit. Han skulle tanka ner något på sin Lap top för att kunna jobba lite från sjuksängen. Trots semestern! Jag plockade ut två par gympadojjor. Ett par för skogsvägar och ett par för asfalt. Nu hoppas jag att mina benhinnor blir nöjda.
Avdelning 35 som Stefan skulle behandlas på låg i trista källarlokaler. Han fick dela rum med en man från Krylbo. När han fått in sina prylar på plats var det dags för lunch, kåldolmar. Jag letade mig bort till en restaurang i källargångarna. Jag var livrädd för att inte hitta tillbaka. Jag valde att äta Kummel med örtsås och potatis. Helt ok. Jag hittade tillbaka. När det var dags för en massa provtagning valde jag att åka hemåt. Tog en sväng förbi Ikea för att köpa ytterkrukor men det fanns inga som jag ville ha. Istället kom jag därifrån med två blommor, ett vitt underlakan, en ungsplåt och en blå glasskål. Efter att jag lämnat av mina inköp åkte jag till mamma och Inger. Jag bjöds på fika och sedan tog Inger och jag en promenad. Vi bestämde att vi skulle åka hem till oss i stället. Allt för att mamma har så svårt att låta bli och plocka och greja trots att hon måste vila. Vi plockade ihop maten dom köpt till middag och åkte hem. Inger och mamma sov kvar över natten.
Torsdag var Stefans operationsdag. Klockan 10 var det dags. Mina tankar gick så klart hela tiden till honom. Under tiden solade och badade Inger och jag. Mamma låg i en Baden Baden i skuggan. Vid tvåtiden hörde Stefan av sig. Allt hade gått bra och nu behövde han uppgifter för att kunna koppla upp sig och jobba!! Nyopererad och allt. Vi åt middag hemma hos mamma. Hon började känna av kärlkramp och fick ta nitromex. Hon kände sig bättre efter ett tag och jag åkte hem. På natten hade hon fått känningar igen. Inte bra!

 

                              
 

Mina nya "springskor"

Stefan installerad på den trista sjuksalen

DEt här var vad han såg genom källarfönstret.

 

Läskiga kulvertar att leta sig fram i. Har ju läst en deckare som handlade om en mördare som häll till i kulvertar under ett sjukhus. Huvva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback