Lek o Bus och IKEA

Tisdag hade vi tänkt att åka till IKEA och köpa lite småprylar. 
Jag pratade med mamma som varit hos doktorn för att få Waran utskrivet. Hon hade bara gått till doktorn, apoteket och hem och var helt slut. Så slut att hon måste vila sig en stund. Det är inga långa sträckor om man är pigg men hon tog helt slut och det gör mig orolig.
När jag stod och gjorde mig i ordning för att åka ringde Nicklas och undrade om vi kunde ta Max en stund. Sandra behövde åka och kolla bebisen som hon tyckte hade rört sig dåligt.
Vi åkte ut till dem och hon gav sig iväg.
Max ville åka till Lek o Bus i Väsby så vi packade in oss i bilen och gav oss av. Det var riktigt busväder ute så det var lika bra att hålla sig inne. Dock inget regn som vi så väl behöver. Men det blåste stormvindar.
Lek o Bus är ett enormt lekland. Massor av barn och föräldrar var där.
Max ville inte klättra och leka ensam så det var bara att slänga sig upp i alla nät och rör och kuddar och.....
Jag kan säga att det kändes att man inte är 25 längre. Tur att jag ändå är ganska smidig för min ålder.
Vi åt lunch och Stefan och jag turades om att hänga med Max ute i leklandets alla aktiviteter. Efter två timmar fick vi meddelande om att allt var bra med bebisen och Sandra (förutom blodtrycket) och hon var på väg hem.
Vi åkte hem och lämnade Max innan vi åkte vidare till Uppsala och IKEA. När vi skulle åka därifrån fick jag ett sms från Sandra Å som undrade om vi skulle köpa Sushi på vägen hem. Det hade vi väl inte tänkt men vi tänkte om. Köpte med oss sushi och dumplings och åkte hem till dem och åt. Dom höll på och målade om sitt hus och Mathilda var uttråkad. Hon hade gärna följt med oss till Lek o Bus och lekt med Max. Attans att vi inte visste eller tänkte på det. Det hade ju varit kul för Max om han haft någon som kunde hänga på honom lite bättre än vad vi kunde. Nästa gång ska vi komma ihåg det.
På kvällen hade jag jättesvårt att sova. Tankarna runt mamma snurrade i huvudet samtidigt som Stefan snarkade.
Jag hade mobilen ställd på väckning kl. 05,20 och behövde verkligen sova, men det blev inga långa stunder av sömn på hela natten.
Den här semestern liknar ingenting jag varit med om tidigare. Det har mest varit oro och tråkigheter. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback