Dammiddag, ögonmottagningen ....

Första juli redan...
Allt blommar för fullt i trädgården. Vi har varit förskonade vad det gäller regn. Flera gånger senaste veckan så har man trott att det ska braka loss med regn och åska men sedan blåser det bara bort. 
 
 
 
 
Vi har varit duktiga och gått många promenader senaste veckan. Måndag och tisdag blev det 5 km morgonpromenad. Onsdag var vilodag. Jag hade damerna på "syjunta". Jag bjöd på Kycklingfilégratäng med Ajvar och ris. Till dessert gjorde jag samma mandeltårta som Sandra gjorde till midsommar. Det blev uppskattat.
Trevligt att vi kan träffas ibland och äta och prata.
 
På torsdagen efter jobbet gick jag en 6 km långpromenad, Stefan var på arbetsresa och kom hem sent på torsdagskvällen.
 
På fredagen var jag ledig men det var den årliga sillunchen med jobbet. kl.12 åkte jag ut till Martin i Odensala. Jag var först på plats. Det blev en ganska stressig lunch då de andra måste vara tillbaka på jobbet inom en timma.
Jag åkte hem och hämtade Stefan och så åkte vi vidare mot Uppsala och ögonkliniken. 
Det var nog det tristaste ställe jag varit på inom sjukvården. Det tog ca 1½ timme och man konstaterade att han måste operera in ett rör i ögat för att få ner trycket. Om man inte gör det kommer han att bli blind. Inte kul!
Trist tom korridor i väntrummet.
Då får man roa sig med att kika på den genom ett förstoringsglas som vänder allt upp och ner.
 
 
På lördagens morgon gick vi samma promenad som jag gjort på torsdagen. På eftermiddagen blev vi bjudna på kaffe på Café Hallonstigen. Barnen lekte café och tog upp beställning innan de serverade kaffe med god cupcake.
 
 
 
Efter det gick vi hem och bytte om innan vi gick över till A-M & E som bjöd på middag. Även L och J-O var bjudna. Vi bjöds på god grillad mat och marängtårta med jordgubbar till dessert. Strax före midnatt gick vi hem.
Söndag morgon gick vi en knappt 6 km lång promenad. Det gick lite trögt då jag fick ont i benhinnorna. Efter frukosten sedan blev vi så fruktansvärt trötta att vi slappade en stund i uterummet.
På eftermiddagen åkte jag och hämtade upp mamma. Vi åkte till Maxi för att handla lax till middagen. Någon lax hade dom dock inte men däremot röding med kort datum så då köpte jag det. 
Jag gjorde dillsås och potatis till. Smarrigt. 
På kvällen innan jag skulle skjutsa hem mamma kom Mathilda och ville gå på bandet medan Sandra och Melker sprang i skogen. 
Trots att jag varit så trött hela dagen så hade jag  jättesvårt att somna på kvällen. Låg och vred mig tills klockan var bortåt två i natt med påföljden att jag var urtrött i morse.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pia

Vad jobbigt för din make tidigare operationer i år och nu med ögat. Min svärmor har alltid haft högt tryck men det har räckt med droppar. Tänk på att högt tryck i ögat är ärftligt så låt dina barn kolla sig. Har en granne på landet som förlorat mkt syn pga av högt tryck eftersom hon inte visste om det.

2013-07-02 @ 17:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback