Tung vecka

Det har varit mitt livs tyngsta vecka. Dagen efter att lilla pappa somnat in var jag ledig. Eva och jag var hemma hos mamma och började ta itu med allt som följer på ett dödsfall. Det blev många samtal. Vi pratade och grät om vartannat. Det är svårt att ta in att pappa inte finns längre. I och med att pappa avled upphörde också mitt godmanskap. Det jag måste göra är att göra årsredovisning för förra året och sedan för de dagarna i januari som han fortfarande levde. Vi bokade tid på Fonus, ringde försäkringsbolag mm. Torsdag och fredag jobbade jag. I lördags tog vi det lugnt på förmiddagen innan vi åkte och tittade på Mathilda som spelade handboll i Vikingahallen. Matchen vi såg förlorade de men matchen innan hade de vunnit. På eftermiddagen hämtade vi mamma och åkte till Maxi och handlade. Sedan åkte vi hem till oss och åt middag. Mamma stannade och såg Stjärnorna på slottet.
I söndags var vi på julgransplundring i Odensala bygdegård med Sandra, Nicklas och Max. På kvällen hämtade vi lillasyster Inger på Arlanda. Vi körde henne till mamma där även Eva var. Vi åt kycklingsallad och pratade om pappa och hans sista dagar. Vi förberedde en del inför besöket på Fonus innan Stefan och jag åkte hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback