Lördag och julgransplundring

Jag vaknade 8,20 och gick upp. Jag hann fixa frukost och börja äta innan även Stefan kom upp.
När vi klätt oss åkte vi och handlade. Jag var in på Ö o B där jag köpte tre st plastboxar. Stefan var på Hälsokosten och köpte Omega3. Därefter åkte vi till Plantaget och köpte nya växter till vardagsrummet. De gamla gillade inte granen så dom tappade alla blad. Jag köpte även tulpaner och nya långa ljus till golvkandelabern. Vi stötte på ett par grannar som bor längre ner på vår gata. Jag har inte sett dom på evigheter och vi umgås inte. Nu stannade de och pratade och gav oss lite skvaller från området. Vi har noll koll på vad som händer om vi inte ser det från köksfönstret :). Vi har bott på samma gata sedan 77 men jag har aldrig pratat så mycket med dom tidigare. Vi fick avbryta för att hinna handla klart. Det blev en tur in på Coop också. Även där stötte vi på ytligt bekanta som var ovanligt pratsam. På Coop köpte vi bl.a årets första semlor som vi åkte hem och åt med mjölk.
Vi började plocka undan ljusstakar och stjärnor ur fönstren och jag samlade ihop alla tomtar. Klockan tre gick vi ner till Åströms för att ficka och få den julklapp som inte hann fram till julen, en fin uppförstoring på våra älskade barnbarn. Även Fam Öhlin-Ekwall kom dit. Sandra bjöd på god kladdkaka, melon och grädde. Jag lekte med Max medan de andra pratade vidare. När vi kom hem gjorde jag middag. Kycklingfile med soltorkade tomater och spenat. Efter middagen plundrade jag granen och Stefan bar ut den. Hela julen packades ner i plastboxarna jag köpt och Stefan bar upp dem på vinden.
På kvällen tittade vi på Stjärnorna på slottet och Mamma Mia. Eva, Thord, Christian och mamma var hos pappa. Det var ungefär som dagen innan. Men han hade ätit lite. Eva matade honom med passersd mat. Han satt uppe när de kom men ganska snart fick de lägga honom. Han har inga krafter kvar. Lilla pappa. Vid något tillfälle trodde de att han slutade andas men så lom han igång igen. Usch! Jag hoppas att han inte ska bli liggande såhär länge. Blir han bara sämre och sämre hoppas jag att det går fort. Joag hoppas att vi är hos honom när han somnar in. Idag åker Mamma och jag dit.


Kommentarer
Postat av: Pia

Önskar dig en godfortsättning på året ! Och många styrkekramar så du orkar ta dig igenom allt. Sköt om dig !

Svar: Tack det kan jag behöva. Vi har en tuff tid framför oss men jag ska ta hand om mig så gott jag kan.
Marianne

2013-01-06 @ 12:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback