Trött fredag...

Jag slumrade om efter Stefans sms och mina sms till barnen. Vaknade vid niotiden. Jag var oerhört trött. Vid ett åkte jag till sjukhuset. När jag kom dit låg han med en syrgasmask över mun och näsa. Han sov djupt så jag fick putta på honom. Han hade så ont att han inte kunde andas ordentligt. Pulsen var dubbelt så hög mot normalt och han hade feber. Han fick inte äta något. Jag stannade bara någon timma. Han var så trött och även jag var trött. Jag åkte hem och försökte vila en stund. Det gick inget vidare. På kvällen var jag hos mamma och åt middag. Inger, Sara, Jim och lilla Sigrid var också där. Strax före åtta åkte jag hem. Jag var så trött. Jag tittade på På spåret och Skavlan innan jag stupade i säng. Jag hade bara hunnit ner i sängen när jag hörde något som lät som om någon bultade på ytterdörren. Bom, bom, bom tyst några sek och så Bom, bom, bom igen. Jag trodde hjärtat skulle stanna på mig. Jag smög upp och med bultande hjärta smög jag runt och tittade i alla fönster. Jag såg ingen där. Sms:ade Sandra för att höra om dom hört något. Det hade dom inte. Hon erbjöd sig att komma upp om jag ville. Men jag tackade nej och intalade mig att det var från Kungsängen där dom brukar ha övningar. Det tog ett tag att somna efter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback