Kör och Dag 2 på DS

I går var det dags för kören igen. Vår andra gång för terminen. Vi missar flera gånger pga att Caroline är med i Mello. Nu gick hon ju vidare också. Vi har ganska svåra låtar med många ord och igår gick vi bara igenom olika stämmor. Det kändes lite rörigt och lät inget vidare men vi får väl träna mycket hemma. vi var i en ny skolaula och det var så jäkla kallt att jag frös t.o.m om fötterna. jag var frusen hela kvällen. Men kul var det. nu är det uppehåll i två veckor.
I dag var det dags för del två av hjärtröntgen. Hade hoppats att slippa åka en gång till men tyvärr. Idag följde Stefan med. Vi hade tänkt göra något mer efteråt. Vi var i god tid och fick en p-plats direkt. Jag var på plats 10 min före utsatt tid. Jag fick komma in nästan direkt. Fick en venkanyl insatt i armvecket. Sedan fick jag vila i 10 min innan de sprutade in isotoperna. Efter det fick jag promenera i drygt 30 min. Vi gick ner till Bistron och köpte Cappuccino och en ostmacka. Förra gången jag gjorde en sån här undrsökning fick jag dricka ett stort glas fet mjölk och två ostmackor för att få i mig en massa fett innan röntgen, men det hade dom slutat med.
När vi kom tillbaka till Nuklearmedicinska avd. Fick jag vänta ganska länge innan dom hämtade mig för röntgen. Idag tog det bara 15 min. Sedan fick jag åka hem. Resultat får jag på torsdag hos läkaren på arytmimottagningen. Vi bestämde oss för att åka hem direkt. En snabb handling på Maxi bara. Vi åt lite lunch innan vi tog en halvtimmes promenad. Efter det hämtade jag upp mamma. Vi fikade innan vi tog i tu med bouppteckningen. Mamma stannade över middagen. Vi åt kalvschnitzel med potatisklyftor och sallad. Strax före åtta åkte mamma hem och vi tittade på en helkväll med Lena Ph. Nu blir det Skavlan. Och jag är trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback