Annandag utan rea....

...men med middagsgäster. Normalt brukar vi vara nere i Jönköping och A6 Center den här dagen. Men det här året är inget vanligt år. Nu skjuter vi på Jönköpingsbesöket. 
Annandagen började lugnt. Ute regnade det och var flera plusgrader. Vi tog oss ner till Coop och handlade lite till kvällens middag. 
När vi kom hem började jag med förberedelserna. Alla recept hämtade jag ur Per Morberg lagar Husmanskost. Jag var klar i jättegod tid och kunde ta det lugnt ett par timmar innan våra gäster skulle komma. 
Skaldjurskrustad. Jag valde bort musslor och tillsatte kräftstjärtar istället. 
Oxrullader med gräddsås. Här lät jag dom puttra dubbelt så länge som det stod i receptet. Det blev väldigt mört och gott. 
Till dessert Äppelpaj med hemmagjord vaniljsås. 

När gästerna kom var det bara att fylla krustaderna med stuvningen. Medan vi åt den kokade potatisen till huvudrätten och ruladerna stod på svag värme. 
Ah, vad gott allt var! 
Det blev mycket snackande till klockan var nästa halv tolv. 
När gästerna gått diskade vi och plockade undan innan det var dags att hoppa i säng. 
Kul att vi äntligen fick till den här middagen. Vi har hållit på så länge men det har kommit allt möjligt emellan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback