Var var jag.......

...Jo! Vi åkte ner mot Bestorp och Iffe och Kerstin på fredag förmiddag.
Stannade till på Lövsta slott och tog en fika i det vackra vädret. Jag åt en räkmacka och Stefan en köttbullemacka.
 
Strax före tre var vi framme i Hagen.
Eftersom Iffe beställt både smörgåstårta och vanlig tårta på ett bageri så var det inte så mycket att göra innan kalaset.
Vi åt middag och tog det ganska lugnt resten av kvällen.
På lördagsmorgonen tog Stefan och jag en rask promenad innan frukost. Seda åkte Stefan och Iffe för att hämta tårtorna. Jag ställde iordning trädgårdsmöblerna.
Sedan gick Stefan och jag ut och plockade en riktig sommarbukett som jag ställde på bordet.
 
Sommarbukett till Kerstin.
 
Vi ställde i ordning tallrikar, glas och bestick till smörgåstårtan och kaffekoppar och assietter till tårtan. Sen var det bara att invänta gästerna.
Vi var ovanligt få i år då flera fått förhinder.
Kalaset förlöpte utan missöden och alla var nöjda och glada. Efteråt röjde Stefan och jag undan allt ute och Kerstin tog hand om disken.
Även söndagmorgonen startade med en rask promenad innan frukost. Efter frukosten tackade vi för oss för denna gång och packade in oss i bilen och åkte mot Mjölby och Britt-Marie och Bosse.
Strax efter vår ankomst packade vi in oss i deras bil och åkte till Brostorps Gård där man bakar och säljer bl.a. ostkaka och olika delikatessostar.
För 70 kr/pers fick man kaffe och ostkaka med grädde och sylt. Man fick äta hur mycket man ville. Gott var det men så mycket orkade jag inte. Vi satt ett bra tag och fikade och pratade. Sedan köpte vi med oss lite ost och ostkaka hem.
 
 
 
 
 
På kvällen grillade vi och satt sedan och pratade ända tills det var dags att säga god natt. 
Tidigt på måndag morgon kom deras barnbarn Emma som skulle vara hos mormor och morfar hela dagen.
När vi ätit frukost åkte vi till Ulvåsa där det ligger en butik med sveriges största utbud av trädgårdsmöbler. Dom har även en massa småprylar som jag gick och tittade på. Fick med mig en ryggkliare och en låda att ha färska örter i.
Vi skiljdes åt och vi åkte hemåt. Vi stannade på Stjärnhovs slott och åt varsin macka innan vi fortsatte resan.
 
 
 
Vi hade tänkt hitta på något mer på hemvägen men så kände vi att vi bara ville hem. Vi åkte via Västerås där vi åt sen lunch på Falkenbergska Kvarnen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback