Veckomatsedel mm

Så mycket lättare vardagen blir när man planerat maten i förväg och dessutom handlat hem allt. Det svåra är att variera maten och få med så mycket av kostcirkeln som möjligt. Vi har ätit gott i veckan som gick.
För övrigt har det varit en ganska vanlig och lugn vecka. Tisdag efter jobbet hjälpte jag Sandra Ö på jobbet en liten stund. I onsdags tränade vi lite. I torsdags var det dags för kören igen. Tyvärr kunde inte Sandra vara med. Trist! I fredags var jag ledig. Då lånade vi E:s släpvagn och körde iväg en massa sopor till tippen. Fikade hos mamma och körde iväg en fåtölj till tippen åt henne med.På eftermiddagen städade vi huset. Lördag förmiddag var vi barnvakt till Max ett par timmar medan Sandra och Nicklas hade däckbytaröppet på verkstaden. Jag fick sommardäcken pålagda på min bil också. På eftermiddagen handlade vi för kommande vecka. Vi bjöd mamma på middag. Stekt fisk med yoghurtremulad och potatis.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback