I dag har jag.....

...varit hos Osteopaten igen OCH fyllt i en egenremiss till en hudläkare.
Jag jobbade till lunch och sedan kom Stefan och hämtade upp mig.
Vi kom in till S:t Eriksplan klockan 13 och hade tid 13,20. Eftersom det var så fint väder satte vi oss på ett elskåp utanför porten och väntade en stund.
Osteopaten tyckte att jag blivit rörligare i bröstryggen. Jag har sluppit det mesta av dubbelslagen så jag kan ju bara hoppas att det är behandlingen som har den effekten.
När vi var klara hos Osteopaten gick vi in på Cajsa Warg och handlade lite. Vi hade tänkt fika men beslöt oss för att göra det på Ulriksdal istället.
Vi åkte direkt till Ulriksdals slottsträdgård och deras café. 
Jag tog kaffe och en smarrig Citronpaj. Stefan tog kaffe och banankaka. 
Sedan handlade vi blommor innan vi åkte vidare. Nästa stopp blev Stinsen där vi inhandlade present till Melker som fyller 8 år på söndag.
Till middag åt vi Burritos som vi köpte på Cajsa Warg.
Egenremissen till hudläkaren ska skickas in i morgon. Sedan får jag invänta tid för att kolla mina sår i ansiktet och mina kliande fläckar på skuldran. Såren i ansiktet är jag så gott som säker på att det är basaliom. Och jag är skiträdd för det. Tycker inte om att dom kanske måste skära mig i ansiktet och så nära ögat dessutom.
Men jag ska inte ta ut något i förskott. Men skraj är jag och jag har dragit mig för att söka läkare.
 
 
Den här döskallen väntade i Osteopatens väntrum tillsammans med mig.
 
Nya delen av cafét.
 
Tjusigt värre påhandikapptoan på Ulriksdal :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia


Jag har haft basalium på flera ställen som jag tagit bort. Man kan nu ta bort med laser och man lägger då på en salva som får ligga på några timmar sedan så laserbehandlar man alt kan man få en salva som man tar på några veckor i sträck.
Har även haft på ryggen och det var utslag som kliade då tog en plastikkirurg bort det och det är så snyggt gjort att det inte syns.
Och det är alltid bra att gå i tid till läkare med dem så såren inte blir för stora.

2013-04-06 @ 16:08:34
Postat av: Marianne

Vad skönt att höra att det funkar med laser. Jag har varit hos min företagsläkare och han ville skära direkt, vilket jag inte var så sugen på. Nu är det bara att vänta på att dom kontaktar mig för koll.

2013-04-06 @ 19:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback