Söndag 28 oktober

Nu har vi vintertid och jag vaknade tidigt men kunde som tur var somna om efter ett snabbt toabesök. Strax efter åtta gick jag upp. Vi tog en lång, lugn och skön frukost. Medan jag fortfarande gick i morgonrock kom vår snälla granne Lena och lämnade en burk Bifiform för min mage. Så omtänksamt av henne. Vi har världens bästa grannar.
När vi klätt oss tog vi en skogspromenad. Det var lite kyligt men riktigt härligt.
Halv tre åkte vi och hämtade upp mammas paket till Max. Mamma vågade inte åka med eftersom Max har vattkoppor. Vi köpte med oss grekiskt lantbröd och åkte ut till Max, Sandra och Nicklas. När Max öppnat sina paket ville han direkt bygga Legot han fick. Sedan bjöds vi på god soppa. Max och jag lekte i hans rum innan det var dags att tacka för oss och åka hem.
I kväll har jag mest slöat medan Stefan jobbat lite. Jag har tittat på Allt för Sverige, halva Solsidan och hela Hellenius Hörna.

Burken som snälla Lena kom med. Jag har tagit en första tablett. Vi får se hur det funkar.

Det var så vacker ut mot Odensala.

Solen värmde skönt och vi bara stod och njöt en stund.

 

En vattkoppsprickig Max och pappa Nicklas bygger Legot han fick av oss. 

Jättegod soppa bjöds vi på. Jag åt försiktigt och drack bara Ramlösa

Max och fina mamma Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback