Måndag 29 oktober 2012

Jobbade som vanligt. På eftermiddagen blev det riktigt skitväder. Regn och halv storm. På vägen hem stannade kag till på Coop och handlade lite till matlådematen. Fortsatte hemåt men det blev tvärstopp på Järnvägsbron. Det varvjättelång kö! Musstänkte att det hänt något. Det brukar sldrig vara då lång kö där. Filen bredvid rullade på så jag bytte och tänkte åka Stationsgatan i stället men jag kom inte så mycket längre, det var bara att vänta och rulla sakta framåt. Alldeles nere vid rödljusen hade mågon lämnat en bil på tvären rakt över hela filen. När jag passerat den kunde jag byta till rätt fil igen. Hur kam man lämna rn bil så mitt i högtrafik? Vad som än hänt borde väl mågon ha rullat den åt sidan. Den såg inte krockad ut.
När jag kom hem åt jag upp resterna av pizzan från i fredags. Sedan gjorde jag en tjockpannkaka till matlåda. Jag hittade ett recept på nätet som lät gott. Det visade sig vara LCHF recept. En diet jag är starkt kritisk till. Men detta var ju bara en rätt. Jag stekte bacon som jag lade i botten på en rätt liten form. Över det strödde jag en näve riven ost. Jag mixade 250g keso med två ägg och 0,5 dl grädde och 3/4 matsked av mitt magpulver. Sedan bredde jag det över bacon och ost. Gräddade i 225 grader i 20-25 min. (Jag åt det med lingonsylt och rårivna morötter till lunch idag).
På kvällen kröp jag in i min goa pläd och deack en kopp cappucino medan jag tittade på Sommarpratarna på TV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback