Lunch i Sigtuna

Lördag morgon sov vi ut ordentligt. Sedan blev det en låååång frukost innan vi tog en tur till Steninge slotts butik. Vi tittade bara. På övervåningen var det utförsäljning med mycket bra priser men är det fullt i skåpen så är det. Det blev bara en liten gräddkanna för 30 kr och en ring i Hematit för 60 kr. Ringen ska vara bra för hälsan påstod dom. Vi får väl se. Från Steninge åkte vi till Sigtuna där vi bjöds på lunch på Farbror Blå. Iffe och Kerstin har varit gifta i hela 60 år och för att fira det ville dom bjuda oss på teater och middag. Jag och Kerstin valde den goda rödingen som vi åt när vi firade Pappa för drygt 2 veckor sedan. Det var lika gott denna gång. Stefan och Iffe valde oxfile och var inte lika nöjda. Efter lunchen åkte vi till RC chokolad där jag köpte bullar. Sedan åkte vi till Nicklas, Sandra och Max och fikade. Sandra var på väg ut så vi fikade med Max och Nicklas. Max och jag lekte medan de andra satt och pratade. När vi kom hem gjorde jag en pizza till kvällen. När vi ätit kom Sandra, Micke, Mathilda och Melker och fikade med oss. Barnen busade med Iffe så klart.

Min Hälso-ring av Hematit.

Sigtuna Rådhus alldeles intill Farbror Blå

Upptagna med att läsa menyn. Jag hade redan bestämt mig innan jag kom dit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback