Lördag 27 oktober

Solen sken och det var runt nollan. Vi tog en promenad ner till Centrum där vi hämtade en matta som mamma haft inlämnad på kemtvätt. Sedan gick vi in och köpte en varsin bakelse på Brödboden och gick hem till mamma och fikade. Jag hjälpte henne med ett bankärende, få den stora tunga mattan på plats igen och sätta upp en tavla åt henne.
Sedan promenerade vi hemåt igen.

Vi var bara hem och vände. Tog bilen och åkte upp till Eurostop. Jag letade efter mysbyxor till pappa. Han behöver 3XXL. Inte bra att bli sittande i rullstol om man är en matglad person. Så stora byxor fanns inte på någon av affärerna. Pappa är satt på diet. Mamma har sagt till om att han ska ha vatten till maten och medicinen, men det verkar som om en del personal skiter i det. Inget godis heller. Dom bakar rätt mycket på hans avdelning och det är alltid kaffebröd. Inte så bra för hans del. Stefan letade efter någon lite billigare och tunnare jacka då han råkade få diesel över armen på sin gamla. Det går inte bort i tvätten. Hans andra vinterjacka är lite för tjock än så länge. Han hittade en orange jacka på Ica Maxi till ett bra pris. Vi handlade lite annat smått också innan vi stötte på först Micke och lite senare även Sandra. Hon bjöd med oss upp i fikarummet på kaffe och blåbärskudde. Trevligt. 
När vi kom hem igen städade vi lite innan det var dags att laga mat. Med tanke på min mage kokade jag min kycklingfile istället för att steka den som jag gjorde till Stefan. Jag kokade ris till och gjorde en äpple och curryröra till. Lite gröna ärtor också. Min mat såg inte all för rolig ut men smakade bättre än den såg ut.
På kvällen tittade vi på Så mycket bättre. Det ser lovande ut tycker jag. Första programmet var bra i alla fall. Senare tittade vi på invigningen av Friends arena som vi spelat in.

Ser inte så gott ut men smakade helt OK.

Lite snö ligger fortfarande kvar på marken.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Och så var ni ju uppe på Maxi också :)

Kram!

Svar: Så nu har jag skrivit det med :) Puss på dig
Marianne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback